Всички нови коли, които се пускат на пазара в Европейския съюз от средата на 2022, трябва да разполагат с оборудване за блокиране на движението преди наличие на употреба на алкохол, пише „Телеграф“.

Това е предвидено в регламент, който беше приет от Съвета на Европейския съюз преди ден. Така автомобилът ще може да се използва само ако шофьорът е направил тест за употреба на алкохол чрез дрегер и той е отрицателен.

Новите изисквания са с цел намаляване на катастрофите и броя на жертвите по пътищата.

Съгласно правилата всички моторни превозни средства, в това число и камиони, автобуси, микробуси и високо проходими превозни средства ще трябва да бъдат оборудвани с устройство за интелигентно регулиране на скоростта и предупредителни системи за сънливостта и вниманието на водача.

Ограничителите на скоростта ще използват данни от GPS системата и тази за разпознаване на пътните знаци. Определяйки скоростта на автомобила, новата система автоматично ще намалява мощността за двигателя, за да се спазва ограничението на скоростта.

Също така ще трябва да са с детектор при заден ход, тоест партроник, особено за камиони, тъй като заради размерите им често стават злополуки и инциденти при движение на заден ход.

Освен това в колите трябва да има записващи устройства за инциденти, които в момента се монтират допълнително от много шофьори. Новите коли ще имат и прецизна система за следене на налягането в гумите, тъй като при спадането им често се случва водачът да загуби контрол.

Освен съществуващите системи, например системата за предупреждение при напускане на лентата за движение и такава за аварийното спиране, камионите и автобусите ще трябва да бъдат проектирани така, че значително да намалеят зоните без видимост около превозното средство. Те ще трябва да бъдат оборудвани и с модерни системи за засичане на пешеходци и велосипедисти в непосредствена близост до превозното средство.

За леките автомобили и микробусите се въвеждат също по-добри системи за аварийно спиране, системи за аваеийно поддържане на движението в пътната лента, допълнителна защита срещу увреждания при удар на пешеходци или колоездачи.

Регламентът ще започне да се прилага 30 месеца след влизането му в сила, За ограничен брой елементи е предвидена по-късна дата на прилагане, за да могат автомобилиситте да адаптират производството си към новите изисквания.