Китайският производител на лаптопи “Lenovo” съобщи за увеличаване на приходите си през второто тримесечие, постигнато благодарение на успехите на европейския пазар.
Ръководството на компанията, която е и един от партньорите на Летните Олимпийски игри в Пекин, отчете нарастване на приходите на компанията с 65% . През това време китайският компютърен производител е инкасирал 110 млн. Долара. Продажбите в Европа, Близкия Изток и Африка са се увеличили на 904 млн. Долара в сравнение със 755 млн. долара за ссъщия период на миналата година. Същевременно продажбите в САЩ са намалели с 5%, а на китайския пазар реализацията е на стойност 1,7 млрд. Долара. Китайската компания е на 4-то място по производство на компютърна техника, отстъпвайки на тайванските конкуренти от “Acer” и американските от “Hewlett Packard” и “Dell”. “Lenovo” направи големия си удар през 2004 г., когато закупи от “IBM” поделението на американския компютърен гигант за производство на персонални компютри. /Би Би Си