Пропаганда в Русия: Секс символи ще вдигат бойния дух на фронта
Новото риалити предаване е сътворено по подобие на вече съществуващо
Тъй като в Русия голям процент от по-младите и особено от жените не проявяват голям интерес към войната в Украйна, пропагандата реши да промени този факт – още повече, че краят на войната не се задава, пише „Франкфуртер Алгемайне Цайтунг“, цитиран от DW.
За да достигнат и до нежния пол и го „заразят“ с патриотизъм, стратезите са измислили нов формат - по подобие на вече съществуващото предаване „Подруги“ („Приятелки“), което се радва на огромна популярност с разискваните теми, свързани със секса и взаимоотношенията между половете.
Кои са трите "приятелки"
В новото предаване „Подруги Z“, появило се в края на май в Ютюб, се изявяват видни дами като вярната на Кремъл военна репортерка Анастасия Кашеварова, бивша съветничка на председателя на Думата Вячеслав Володин; Екатерина Агранович – продуцентка на пропагандния сериал „Мобилизация“, която казва, че подкрепата на силните, млади и красиви жени е много важна, и Уляна Стриж, която се определя като доброволка и помага на руските военни на територията на анексирания Донбас.
Както посочва Агранович – за шоуто ги вдъхновил техният „общ приятел“ Владлен Татарски, „военен кореспондент“, който бе убит в Петербург. Той казал: „Не ни достигат жени-лидерки на общественото мнение, млади и красиви, след които да тръгнат военните. Нищо друго не би могло да мотивира мъжете по-силно“.
Разхубавяване в името на морала на войската
Трите силно гримирани жени, които се стремят да изглеждат непринудено и забавно, се оплакват, че „специалната операция“ в Украйна няма свой секс символ – няма руска Мерилин Монро, която да се появи на фронта пред войниците и да ги мотивира.
30-годишната, шикозно издокарана Уляна Стриж, която по произход е от Украйна, уверява, че войниците с удоволствие биха обяснили на една жена с маникюр какво представлява тяхното военно оборудване – и така биха се почувствали като истински мъже. Кашеварова пък разказва за млада дагестанка, омъжена за воюващ боец, която също била на фронта – като санитарка, но въпреки всичко винаги била добре гримирана и така стимулирала всички войници.
Още един ракурс от предаването, отбелязан от ФАЦ: Агранович обяснява, че в анексираните източноукраински области има „истински жени и истински мъже“ – ясен пропаганден намек срещу ЛГБТ.
В съответствие с поставената им задача, трите грации се кълнат в изконните руски ценности. Кашеварова през смях казва, че обича президента Путин, а Агранович определя поддръжничките на войната като ядро на „патриотичното“ гражданско общество.
Какъв е ефектът?
За ударите, които Русия нанася на Украйна, не се казва нито дума. Но пък Кашеварова възмутено изтъква, че Украйна води широкомащабна война срещу Русия и дори избива цивилни хора в тила, като например в Курск. Все пак жените са единодушни, че „чичковците“ в Кремъл не са успели да направят целите на „операцията“ разбираеми за младежта, пише още ФАЦ.
Но какъв е ефектът от цялата пропагандна акция? Той едва ли е удовлетворил създателите на новия формат – зрителите определят предаването като цинично и изобщо не проявяват достатъчно интерес към него: първото издание е гледано от 15 000 души, а за канала в Ютюб са се абонирали само 1000.
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук