Русия слага край на дългата си любовна история с автомобила, който някога бе възхваляван, но след това се превърна в символ на упадъка на автомобилостроителния сектор, а за някои - и на самата страна, съобщи Ройтерс.
Решението на държавния автомобилостроител АвтоВАЗ да спре производството на последните модели от серията &quot;Лада Класик&quot; след четири десетилетия е не само краят на пътя за един автомобил. Въпреки че в чужбина старомодните коли, подобни на сандък, са посрещани с насмешка, за много руснаци те са последната връзка с ера, когато се вярваше, че СССР може да спечели Студената война.<br /> <br /> &quot;Това е национална привързаност. Дълги години по времето на СССР за много мъже &quot;Лада Класик&quot; бе недостижима мечта. Много трудно беше човек да се сдобие се такъв автомобил и хората чакаха, записани на опашки, с години&quot;, припомня Вячеслав Лисаков, член на парламента и ръководител на асоциация на автомобилистите &quot;Свобода на избора&quot;.<br /> <br /> &quot;Много неща от онова (съветско) време вече са минало, а &quot;Лада&quot; бе една от останалите връзки&quot;, допълва той.<br /> <br /> Миналия месец АвтоВАЗ спря производството на седмия модел от серията - 2107, оставяйки в производство само един модел - комбито 2104. Време е обаче да се каже сбогом и на тази кола, посочва компания. Очаква се това да стане в края на тази година. <br />