Британското правителство оттегли онлайн реклама от разяснителна кампания за COVID-19, която представя жени, затънали в домакинска работа, докато единственият показан мъж си почива на дивана, съобщи Ройтерс.

Рекламата предизвика вълна от критики за полова дискриминация в стил 50-те години на миналия век.

В рекламата са показани четири семейства. В едното жена държи бебе на ръце, изправена до дъска за гладене, в другото майка на две деца им помага в обучението от къщи, в третото две жени почистват жилище. Единственият мъж, представен в рекламата, седи спокойно на диван с жена и дете.
  "Кой направи това? И кой го одобри? Хетеронормативност. Налагане на възгледа, че е работа на жената да помага в ученето у дома, да чисти, да се грижи за децата", написа психоложката и изследовател Прагия Агаруал в Туитър и публикацията й получи над 7500 харесвания.
  Депутатката от опозиционната Лейбъристка партия Ивет Купър написа в Туитър: "Изглежда, че сексизмът от 50-те години също се разпространява бързо".

Правителството свали рекламата с обяснението, че тя не отразява позициите му за ролята на жените.