Изключително сложната операция по изваждането на "Коста Конкордия" може да започне с помощта на гигантски балони, които да го издигнат, заяви президентът на компанията корабособственик Пиер Луиджи Фоски пред Франс прес.
На пресконференция в Генуа Фоски отбелязва, че преди изваждането на кораба, от него трябва да бъде изпомпано дизеловото гориво.<br /> <br /> &quot;Коста Крочере&quot; възложи на няколко компании да проучат кой е най-подходящият начин за изваждане на заседналия огромен лайнер. Той може да бъде повдигнат с балони, а след това изтеглен с влекачи, отбеляза той.<br /> <br /> Изваждането на &quot;Коста Конкордия&quot; е една от най-трудните операции в света. Има няколко алтернативи, но на първо място трябва да помислим за запушване на пробойните, обясни Фоски. <br /> <br /> Шефът &quot;Коста Крочере&quot; не изключи възможността, ако другите варианти са неуспешни, корабът да бъде нарязан на части. Засега обаче тази хипотеза не е на дневен ред, подчерта той.<br /> <br /> Фоски каза, че се отнася с разбиране към изразените от министъра на околната среда тревоги за евентуални екологични рискове, но подчерта, че след крушението &quot;корабът не се е движил и не се движи&quot;. Няма да започнем действия по изваждането му, докато не се убедим, че околната среда ще бъде запазена.<br /> <br /> Холандското дружество &quot;Смит селвидж&quot; е било наета от собствениците на кораба &quot;Коста Конкордия&quot; да изпомпва от него горивото, съобщи днес компанията майка &quot;Боскалис&quot;. Корабособственикът поиска от нас да се уверим, че горивото се изпомпва по напълно безопасен начин, посочи говорител на &quot;Боскалис&quot;.<br /> <br /> Изпомпването ще започне през следващите дни, добави той, уточнявайки, че то зависи от пристигането на място на оборудването и от стабилността на кораба, в чиито трюм се съдържат 2380 тона гориво.<br />