Версията „Самоубийство на пилота” на изчезналия Боинг набира скорост
Никой не говори за това, а подобни случаи в историята на самолетните катастрофи има, твърди австралийски пилот
Инцидентът с изчезналия Боинг 777 на малоазийските авиолинии все повече заприличва на самоубийство на пилота. Тази версия все още не се огласява официално заради възможните усложнения, съобщава „Асошиейтед прес”.
Последното изявление в тази посока е на члена на австралийската и международната асоциация на пилотите Майк Глин. Той нарече вероятната причина за изчезването на Боинг-а „самоубийство на пилота”. Основание за този извод е само пилотът може да изключи системата за връзка на самолета с авиодиспечерите.<br /> <br /> Глин дава и подобни примери с други самолети преди години. Той твърди, че като пилот той най-малко иска вината да падне върху пилотите, но след като това вече е ставало, защо да не се случи и сега.<br /> <br /> През 1999 година самолет на EgyptAir (рейс 990) е катастрофирал при странни обстоятелства. Когато следователите от САЩ започнали да търсят причината, те открили, че пилотът е изключил автопилота, повел самолета към земята и повтарял една и съща фраза –„Оставям се в ръцете на Бога”. Точно 11 пъти той повторил фразата, след което самолетът се разбил.<br /> <br /> Подобно нещо е станало и със самолет на SilkAir (рейс185), който през 1997г. паднал в река, изпълнявайки рейс от Джакарта в Сингапур. При този инцидент жертвите са 104 пътника, а разследващите установили, че до разбиването на земята, самолетът се е движил по управлявана от пилота траектория.<br /> <br /> И в двата случая обаче разследващите не употребяват термина „самоубийство” като вероятна причина. Вместо това се посочват технически проблеми. Затова и до днес тази тема е табу за специалистите в бранша, въпреки тези случаи. А и те едва ли са единствените. <br /> <br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ</strong></span><br />