Двадесет процента от автомобилите Ferrari в Китай ги купуват жени, съобщи GoAuto, като се позова на генералния директор на Ferrari Амадео Фелица. Миналата година в тази страна са продадени 220 италиански спортни коли, от тях 44 са придобити от жени. За сравнение руските новобогаташи миналата година са купили едва 28 кара.
Средно в света фирмата продава на почитателките си едва 5 процента от машините си.<br /> <br /> Според Фелица китайските купувачки на Ferrari са с 10 години по-млади от американките и европейките. Освен това те избират по-ексцентричен дизайн на купето.<br /> <br /> Сега Ferrari разглежда китайския пазар като най-перспективен &ndash; именно там италианската компания през миналата година е реализирала най-много автомобили. Тъй като в Китай се наброяват 500 милионери и техният брой непрекъснато расте, то компанията разчита в близките 3 &ndash; 4 години да продава в Китай до 400 коли годишно.<br /> <br /> През 2009 година общият обем на продажбите на Ferrari е възлизал на 6200 автомобила, като е отбелязан спад от 300 броя спрямо 2008 година. За сметка на това печалбите на компанията са нараснали с 20 процента и са достигнали 50 млн. евро.<br /> <br /> <b>Ганчо Каменарски, БЛИЦ</b><br /> <br />