Диетолозите мълчаха, но науката проговори: Вредни ли са яйцата за закуска

Новото изследване от Университета на Южна Австралия предизвиква дебати и поставя под въпрос досегашните схващания за яйцата и холестерола

https://blitz.bg/za-damite/dietolozite-malchaha-no-naukata-progovori-vredni-li-sa-yaycata-za-zakuska_news1100160.html Blitz.bg

Учени проведоха експеримент, който цели да разбули една от най-дълго обсъжданите теми в храненето – влиянието на ежедневната консумация на яйца върху нивата на холестерола. Резултатите разкриват неочаквани подробности, които могат да променят начина, по който възприемаме тази популярна закуска.

Експериментът включваше 61 здрави участници на възраст между 18 и 60 години, които са следвали различни диети в рамките на пет седмици. Изследователите са наблюдавали не само общите нива на холестерола, но и по-фини показатели, които имат значение за сърдечносъдовото здраве.

Баба ме научи как да правя омлет без яйца, закусвам го всяка сутрин!

В рамките на проучването са тествани няколко варианта на диети – с по-високо и ниско съдържание на наситени мазнини, с различни количества яйца. Учениците проследяват дали яйцата сами по себе си повишават риска или проблемът е по-скоро в комбинацията с други мазнини и продукти.

Финансирането на изследването идва от Центъра за хранене с яйца, но авторите уверяват, че това не е оказало влияние върху обективността на резултатите. Все пак учените предупреждават, че поради ограничената продължителност и брой участници са необходими още изследвания.

Ако искате да научите истината за яденето на яйца за закуска и холестерола, продължете jenata.blitz.bg

Абонирайте се за нас в Google News Showcase, за да следите най-важните новини от деня.
Още по темата
Коментирай