Магията на подреждането - японското изкуство да разчистваш и организираш
Първо на първо, трябва да се освободите от ненужните неща веднъж завинаги.
За да сложите къщата си в перфектен ред, трябва да спрете да местите нещата от място на място. Решете кои са достойни да „живеят“ в дома ви. Това ще ви помогне да освободите място за нещата, които са наистина ваши да започнете да създавате своето собствено пространство.
1. Буди ли радост?
Вземете всяко нещо в ръце и си задайте въпроса: „Буди ли радост?“ Запазете само нещата, които ви носят живи и положителни емоции. Заобиколете се с предмети, които ви дават увереност и сила. Това се отнася за всичко – от поли и пуловери, до книги и снимки.
2. По категории
Грешката на много хора, е, че разчистват стая по стая и попадат на едни и същи неща, без да осъзнават броя им. Мари Кондо съветва да събирате на едно място нещата от сходен вид и едва след това да решавате кое да запазите. Така можете да прецените общото количество неща и да запазите само най-доброто от тях.
3. Вертикално подреждане
Основният принцип на подреждане, който въвежда Кондо, що се отнася до дрехите, е вертикалното сгъване. Ако поставите вещите си вертикално, няма как да не ги видите, щом отворите чекмеджетата. Така нещата не се губят под купища други неща и по-лесно ще ги подреждате. Освен това така дрехите запазват формата си по-дълго.
4. Хранителни продукти
Хранителните продукти обикновено се продават в ярки опаковки и бутилки. Всички тези опаковки заедно създават информационен шум, които ви атакува веднага, щом отворите килера. Но ако махнете етикетите и ги преместите продуктите в прозрачни кутии и буркани, „шумът“ ще изчезне.
5. Дрехи
Най-важното е всичко, което носите през сезона, да е пред очите ви. Организирайте гардеробите и закачалките на този принцип. Дрехите от един и същ вид и цвят е най-добре да са заедно, така че да не купувате отново това, което вече имате. Закачените дрехи трябва да бъдат подредени по дължината отляво на дясно. Това ще създаде ефекта на просторен и добре организиран гардероб.
6. Чанти
Изпразвайте чантите всеки ден. Това ще ви помогне да разберете какво няма да ви трябва на следващия ден. За да запазят формата си, дръжте ги една в друга – така ще спестите и пространство. Вземете си малка кутия за документите, които използвате всеки ден – така ще ги намирате по-лесно.
7. Снимки
Големият брой снимки също са излишен багаж. За да си спомните важните моменти в живота, имате нужда от най-важните и запомнящите се. Тук можете да откриете творчески съвети как да ги подредите.
8. Книги
Има 2 категории книги, от които трябва да се освободите: онези, които вече сте прочели и забравили и онези, които сте възнамерявали да прочетете от дълго време, но не сте. Когато вече не са в дома ви, ще разберете дали искате да се върнете към тях. Дръжте в библиотеката си книгите, които обичате и от които имате нужда.
9. Работно място
Вашето работно място трябва да ви помага да работите. То трябва да е подредено и да съдържа всичко необходимо. Вертикалните папки и кутии за съхранение на документи вършат безценна работа – когато всичко е прибрано, разчиствате пространството и освобождават място за всички ваши идеи.
Последвайте ни
0 Коментара: