Ново изследване установи, че магнезият като добавка към храната може да подобри паметта и способността за научаване. Учените са изследвали въздействието на магнезия върху плъхове, на които е бил даван магнезий- Л-треонат, пише obekti.bg, позовавайки се на Psy Blog.

Резултатите показали, че добавката е подобрила множество форми на паметта на ученето в сравнение с контролната група плъхове.

Според статистиката само една трета от хората получават необходимото количество магнезий с диетата си.

Магнезият се намира в по-големи количества при:

  • Тъмните листни зеленчуци
  • Рибата
  • Бобовите растения
  • Зърнените растения, като ориз
  • Киселото мляко
  • Бананите
  • Смокините

И това е интересно: Как са по-полезни морковите - на сок или настъргани? - четете още полезни материали на zdrave.to


“Магнезият е ключов за правилното функциониране на много тъкани в тялото, включително мозъка, и по време на предишно изследване ние демонстрирахме как магнезият е стимулирал гъвкавостта на синапсите в култивирани мозъчни клекти”, обяснява Проф Лиу, водещият учен на изследването.

Екипът на проф- Лиу е разработил и ново съединиение на магнезия, което да помогне за увеличаването на нивата му в мозъка.

По-високите нива на магнезий също изиграли много положителна роля при подобряването на дългосрочната и краткосрочната памет.