Проучване на Университета в Порто потвърди, че диетата играе важна роля за поддържането на здрава коса. Учените проведоха мета-анализ и установиха кои продукти провокират алопеция и кои, напротив, подобряват растежа на косата.
Алопецията е частична или пълна загуба на коса. Според статистиката, 50% от мъжете се сблъскват с този проблем до 50-годишна възраст. Среща се и при жените, особено по време на менопаузата.
Това е многофакторно заболяване, като наследствеността, хормоналните промени, стресът и балансираната диета играят важна роля. Проучване на португалски учени, публикувано в списание „Nutrition and Health“, потвърждава значението на последния момент за здравата коса.
Авторите анализирали 17 проучвания, в които участвали общо над 60 хиляди души.
Кои навици и храни водят до косопад вижте на Zdrave.to