Ново проучване: Зеленчук понижава кръвното при 4 приема седмично

Увеличаването на приема на зеленчуци се препоръчва широко за намаляване на риска от сърдечни заболявания

https://blitz.bg/zdravni-novini/novo-prouchvane-zelenchuk-ponizhava-kravnoto-pri-4-priema-sedmichno_news1038856.html Blitz.bg

Редовната консумация на един широко разпространен и достъпен зеленчук – поне четири пъти седмично – може значително да понижи риска от инфаркт, инсулт и други сериозни сърдечно-съдови усложнения. Това показват резултатите от ново изследване, публикувано в научното списание BMC Medicine.

Основната причина за този ефект се крие в способността на зеленчука да подпомага регулирането и понижаването на кръвното налягане – ключов фактор за поддържане на добро сърдечно здраве.

Статистиката сочи, че приблизително една трета от възрастното население страда от състояние, което често протича без ясни симптоми, но крие сериозни рискове – високото кръвно налягане. Именно поради тази причина то често остава недиагностицирано или подценено, докато не доведе до по-тежки последици.

В медицината това състояние е известно като хипертония и се характеризира с повишено налягане в кръвоносните съдове. В резултат на това сърцето е принудено да работи по-интензивно, за да осигури нормалното кръвообращение в организма. С течение на времето това допълнително натоварване може да увреди както сърдечния мускул, така и самите съдове, увеличавайки риска от сериозни здравословни проблеми.

Коя храна възрастните трябва да ядат 4 пъти седмично, вижте в zdrave.to

Абонирайте се за нас в Google News Showcase, за да следите най-важните новини от деня.
Коментирай