Проучване с 46 мъже установи 3 факта за морковите, които никой не знае

В Quadrum Institute of Biosciences британски учени са изследвали доколко ефективно могат да защитават нашето ДНК

https://blitz.bg/zdrave/prouchvane-s-46-mazhe-ustanovi-3-fakta-za-morkovite-koito-nikoy-ne-znae_news1078988.html Blitz.bg

Морковите са един от най-популярните кореноплодни зеленчуци, използвани във всички кухни по света. Обикновено ползите от тях се свеждат до наличието на каротеноиди, които подобряват зрението.

Някои проучвания, обаче, хвърлят светлина върху допълнителни положителни ефекти, които пряко влияят върху здравето ни. В Quadrum Institute of Biosciences британски учени са изследвали доколко ефективно морковите могат да защитават нашето ДНК от увреждане

За целта на 46 мъже-доброволци са им давани варени моркови под формата на пюре (порцията се състояла от пет средни моркова) всеки ден, в допълнение към нормалната им диета. Кръвта на доброволците е била анализирана преди началото на експеримента, а след това три и шест седмици след приключването му.

Какво се е случило по време на експеримента и какво открили за морковите, което не знаем, вижте на Zdrave.to

Абонирайте се за нас в Google News Showcase, за да следите най-важните новини от деня.
Коментирай