Учени установиха кога е вредно да се приема Омега-3

Те са направили експеримент с клетъчни култури и миши модели

https://blitz.bg/zdrave/ucheni-ustanoviha-koga-e-vredno-da-se-priema-omega-3_news1149789.html Blitz.bg
© by Natallia / Pexels

Проучване на Медицинския университет на Южна Каролина показва, че ползите от добавките с рибено масло за възстановяване на мозъка след травма може да са надценени. Данните сочат, че ефектите им не са еднозначно положителни, особено в контекста на повтарящи се леки мозъчни увреждания.

В експерименти с клетъчни култури и миши модели учените установяват, че тези добавки дори могат да забавят процесите на възстановяване. Резултатите, публикувани в списание Cell Reports, показват, че при определени условия се наблюдава инхибиране на заздравяването след повтарящи се травми.

Екипът, ръководен от невролога Ондер Албайрам, подчертава няколко важни извода. Една от омега-3 мастните киселини – ейкозапентаеновата киселина (EPA) – при натрупване в мозъка се свързва с повишена „метаболитна уязвимост“, което може да ограничи способността на тъканите да се регенерират.

За разлика от нея, докозахексаеновата киселина (DHA) има ключова структурна функция в нервната система и традиционно се приема като полезна за мозъка. Изследването обаче показва, че EPA следва различен биологичен механизъм и в по-високи количества може да попречи на възстановяването на кръвоносните съдове в мозъка.

Кога е опасно да се приема рибено масло, популярно още като Омега-3, вижте на Zdrave.to

Абонирайте се за нас в Google News Showcase, за да следите най-важните новини от деня.
Коментирай