Добре известно е, че тютюнопушенето и употребата на алкохол повишават риска от рак, но все по-често вниманието се насочва и към хранителните навици.
Предишни проучвания вече свързаха газираните напитки и преработеното месо с повишена вероятност за развитие на онкологични заболявания. Сега обаче под лупа попада още един широко разпространен хранителен продукт.
През април в списание Nutrients бяха публикувани резултатите от изследване на учени от Националния институт по гастроентерология в Бари.
В него са участвали 4869 души от Южна Италия, като целта е била да се установи дали съществува връзка между консумацията на този продукт, стомашно-чревните видове рак и общата смъртност.
Кой е този продукт и какво е са открили учените четете в най-полезния здравен сайт Zdrave.to.