Роден механик разказа за ужаса на моряците насред К-19
Животът на кораба е тежък, труден, но се стараем поне веднъж на месец да слизаме на бряг
Мерките и ограниченията заради коронавируса постави в капан и обърка плановете на стотици хиляди моряци.
Европейската комисия разпространи препоръки за подкрепа на моряците и свързаните с глобалната пандемия проблеми, с които се сблъска морската индустрия. Много от моряци обаче не са стъпвали с месеци на твърда земя.
Сред почти бедстващите е и сънародникът ни Любомир Стефанов, който е главен механик на кораб. В момента плавателният съд се намира във Ванкувър.
"Последният път, когато се разходих на бряг, беше на 4 януари в Южна Африка, понеже не ни позволяват заради коронавируса. Животът на кораба е тежък, труден, но се стараем поне веднъж на месец да слизаме на бряг, да се разходим, да си купим нещо. Сега е сложно, забранено е.
Повече ме интересуват смените на екипажите, които не се случват заради рестрикции, въведени от държавите.
Зависи каква е ситуацията в Русия, Украйна, тъй като работя с техни служители. В Украйна дадоха само 3 дни на украинците да се приберат и в последния момент не успяха колегите да ме сменят", разказа той за "България сутрин".
По думите му на борда на плавателния съд няма лекар, а ситуацията е тежка. Лекарствата, с които разполагат, не биха ги спасили от Ковид-19, подчерта сънародникът ни.
"Малка утеха е, че от Сингапур успяха да ни снабдят с лекарства. Може би сме единствените, които ги имаме на параход, но вие бихте ли се лекували сам, дори да ги имате...?! Полетите в Украйна са спрени, трябва да има връзка между летищата заради различните правила в Канада, Украйна...
Получава се един омагьосан кръг. Всеки колега, който е преуморен, е опасен за себе си, за другите. Молбата ми към правителствата - отворете "зелените коридори", за да могат хората да се приберат", посочи той.
Стефанов допълни, че е посетил Китай на 6 февруари, тогава той и колегите му са се пазили от китайците, а сега е обратното.
"Много хора са решили, че ние сме носители на зараза. Във всяка държава реагират по различен начин. В Китай са много дисциплинирани и екипирани. Не виждам светлина в тунела. За да се осъществи една смяна, тя се планира рано", каза механикът.