Злоупотребата с лични данни била организирана, най-лесно горят живеещите в чужбина
<em>Безбройните оплаквания за забавени сметки, надписани фактури и още ред други нарушения от страна на М-Тел вече имат своето официално обяснение. Мобилният оператор забранява целенасочено на служителите си да информират клиентите за размера на техните задължения. Задкулисното разпореждане е извършено чрез вътрешнофирмено писмо, за чието съдържание алармира тв предаването &quot;Хрътките&quot; по bTV.<br /> </em><br /> &ldquo;Предупреждават ни изрично, че не трябва да казваме сметките. Отново с писмо ни информират кога можем да съобщим задълженията. Аз, ако бръкна в компютъра, мога да кажа веднага, но ми е забранено&rdquo;, разказа пред камерата вече бивш служител на мобилния оператор, който обаче запази самоличността си в тайна. Младежът обясни, че не иска да има нищо общо с порочните практики и затова е напуснал компанията<br /> <br /> Въпреки разкритите нередности телевизията предпочете да запази коректност към оператора и нито веднъж не назова името му в ефир. Добре информиран източник обаче потвърди пред БЛИЦ, че става дума именно за М-Тел. Фактите прозират и от отговора на компанията. Ръководството й признава за вътрешнофирмените забрани, но ги обоснова с проблемите, създадени от смяната на клиентската платформа в края на миналата 2010 година. &ldquo;Препоръката е свързана с процеса за издаване на фактури за месеците януари и февруари&rdquo;, оправдават се от М-Тел и уточняват, че благородната им цел била да подложат данните на допълнителна проверка, за да се избегне разминаване на обявеното задължение с реалното.<br /> <br /> Действията на оператора обаче бяха строго порицани от председателя на Комисията за регулиране на съобщенията Веселин Божков. &ldquo;Оставам с изключително неприятно чувство от репортажа. Операторите нямат право да забавят информацията. Те са задължени регулярно да предоставят сметките. Под регулярно разбираме период от 1 месец&rdquo;, коментира Веселин Божков.<br /> <br /> Младежът, напуснал недобросъвестния оператор, направи още няколко скандални твърдения. Той твърди, че пред очите му са извършвани злоупотреби с лични данни. &ldquo;Използват се ЕГН-тата на клиентите и с тях се правят фалшиви сим-карти на името на човек, който няма представа за случващото се. Докато разбере, на негово име се натрупват огромни сметки, които така или иначе трябва да плати. Още по-лесни са живеещите в чужбина. Когато някои си купува предплатена карта и декларира, че живее в чужбина, се записват личните му данни и той влиза в компютъра. След като си свърши работата в България и се върне в чужбина, няма как да разбере, че на името му се водят и други карти, които вече са в употреба&rdquo;, разкри анонимният младеж.<br /> <br /> Веселин Божков не скри възмущението си от чутото и уточни: &quot;По този въпрос КРС няма правомощия. Трябва да се намесят компетентните органи, защото според мен тук се носи наказателна отговорност&quot;. /БЛИЦ