Причините могат да бъдат няколко. Към дадения момент нямаме пълна информация. Това заяви Николай Калев, бивш военен пилот, пред Nova News относно трагедията с двамата загинали пилоти на авиобаза „Граф Игнатиево“.

Според него има три хипотези.

Първата е отказ на авиационната техника.

„Самолет L-39 е много хубав, чешко проиводство. Лети от много време в България. Предполагам, че преди полета на земята той е бил изпробван в пълна степен, както двигатели, така и полетни системи“, каза той.

Първият космонавт на България си каза тежката дума за трагедията с пилотите

По думите му, би трябвало самолетът да е направил полет преди този с фаталния инцидент. Би трябвало да има и резервен самолет.

„Не смятам, че самолетът е отказал. Това означава да откаже двигателят, което ще доведе до пропадане, срив на самолета“, каза той.

Към момента информация за такъв няма, допълни той.

Втората версия е птица, която да наруши работата на двигателя и самолетът да остане без тяга и от малка височина да се удари в земята

Калев посочи, че подобен инцидент се е случвал със същия вид самолет в Чехия.

Според него, обаче, най-вероятната хипотеза е грешка в техниката на пилотиране от страна на двамата летци.

„За мен е много интересно как е вървяла подготовката на летците в този ден в навечерието на демонстрацията“, каза той.

Летателният труд е много специфичен.

„Летецът може да е първокласен, но когато трябва да изпълни срочно задание, трябва да тренира максимално. Казаха, че са се готвили няколко месеца. Но в последните 2-3 седмици как са летели?“, попита той.

Асовете потънаха в скръб: "Орлите не умират! Те отлитат!"

Относно незадействалата се система за катапултиране летецът посочи: „На L-39 седалките са автономни, не са авоматиризрани да се катапултират една след друга“.

Според него при фаталния инцидент на „Граф Игнатиево“ катапултите не са се задействали, защото е необходима минимална височина за това.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ