Бивш военен пилот с 3 версии за трагедията, но най-вероятната е...
„За мен е много интересно как е вървяла подготовката на летците в този ден в навечерието на демонстрацията“, каза той
Причините могат да бъдат няколко. Към дадения момент нямаме пълна информация. Това заяви Николай Калев, бивш военен пилот, пред Nova News относно трагедията с двамата загинали пилоти на авиобаза „Граф Игнатиево“.
Според него има три хипотези.
Първата е отказ на авиационната техника.
„Самолет L-39 е много хубав, чешко проиводство. Лети от много време в България. Предполагам, че преди полета на земята той е бил изпробван в пълна степен, както двигатели, така и полетни системи“, каза той.
Първият космонавт на България си каза тежката дума за трагедията с пилотите
По думите му, би трябвало самолетът да е направил полет преди този с фаталния инцидент. Би трябвало да има и резервен самолет.
„Не смятам, че самолетът е отказал. Това означава да откаже двигателят, което ще доведе до пропадане, срив на самолета“, каза той.
Към момента информация за такъв няма, допълни той.
Втората версия е птица, която да наруши работата на двигателя и самолетът да остане без тяга и от малка височина да се удари в земята
Калев посочи, че подобен инцидент се е случвал със същия вид самолет в Чехия.
Според него, обаче, най-вероятната хипотеза е грешка в техниката на пилотиране от страна на двамата летци.
„За мен е много интересно как е вървяла подготовката на летците в този ден в навечерието на демонстрацията“, каза той.
Летателният труд е много специфичен.
„Летецът може да е първокласен, но когато трябва да изпълни срочно задание, трябва да тренира максимално. Казаха, че са се готвили няколко месеца. Но в последните 2-3 седмици как са летели?“, попита той.
Асовете потънаха в скръб: "Орлите не умират! Те отлитат!"
Относно незадействалата се система за катапултиране летецът посочи: „На L-39 седалките са автономни, не са авоматиризрани да се катапултират една след друга“.
Според него при фаталния инцидент на „Граф Игнатиево“ катапултите не са се задействали, защото е необходима минимална височина за това.
ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ
Последвайте ни
Чудно как този бивш пилот е жив.Вероятно, защото е страхливец.Те започват от 200 метра, вдигат се на 500, и се спускат. Какво, по бира ли пият, че задкрилките се включват толкова късно?!?Ситуация за точно 6 секунди.Дето се вика ситуация в която знаеш какво следва.
БЪЛГАРСКИЯ ПИЛОТ С ТАЯ НИСКА ,СЛАБА ПОДГОТОВКА НЕ МОЖЕ ДА ЛЕТИ НА НИСКИ ВИСОЧИНИ. ФАКТ. ДОКАЗАНО Е С ДВА ПАДНАЛИ САМОЛЕТА. МИГ29 БУМ В МОРЕТО И Л39 БУМ ВРЪЗ ЗЕМЯТА. НЕ СЕ ЛЕТИ С ГОДИШЕН НАЛЬОТ ОТ 20 ЧАСА.
това на снимката не е щурмовак бе шураци в чизми :),за су57 може да помечтаем докато чакаме 8 ф16 докато ги чакате добавете още по толкова :Д
Абе докога ще ни прубутвате и занимавате с тия бракми къде е Чичо Сам и да каже докога в Бългалия ще има бракми и сгуревени сигугно му изнася ние над 20 години сме в НАТО СРАМ
Не знаейки нищо в подробности се коментира, предполага грозно е на фона на трагедията.
Мир на праха на загиналите пилоти и вечна им памет. Но къде се скри (ха) командира на авиобазата генерал Николай Русев? Защо командира на ВВС и министъра на отбраната дадоха интервюта пред медиите, а генерал Русев се покри. Присъства на интервюто на президента а след трагичната кончина на пилотите при инцидента се скри в миша дупка. Дали няма връзка с предстоящата му номинация за командир на ВВС в началото на 2025г. ?
може ли от граф един параграф и да остане само гаф .....
Катапулта не могъл да се задейства, понеже самолета бил на ниска височина. Ей заради такива боклуци като този, нивото на нашите пилоти е стигнало до там, да умират на всяко голямо учение. Кого защитаваш бе, боклук?! Ще изкарваш герои давама малоумници, които са вкарали самолета в стол, и след това не са могли дори да вземат правилно решение да катапултират, вместо да се опитват да го вкарват в хоризонтално положение при липса на необходимата скорост за това?!
С тази българска болна нагласа за умрелият или хубаво или нищо, се докарахте то това положение. Всички български военни пилоти трябва да бъдат незабавно заземени! Трябва спешно да им се организират курсове, с инструктори от чужбина, които знаят какво правят, когато се намират в самолет. Не може такива хора като тези двамата да обучават военни пилоти, при положение, че те нямат и представат какви ги вършат. ТЪПИ БАЙ ГАНьОВЦИ. Никога няма да надраснат националната си простотия. За нищо не ставате.