Радев незабавно е трябвало да извърши проверка в ГД ГРАО дали сигналите на депутати, че Кирил Петков е с двойно гражданство, отговарят на истината, така щеше се изясни ситуацията и да се отстрани министъра. Действието му може да се интерпретира като нарушение на Конституцията без това непременно да е юридически изрядно.

Неконституционалността на указа не е сам по себе си основание за импийчмънт, но поведението на президента е укоримо, заяви в предаването "Офанзива с Любо Огнянов" по Нова нюз специалистът по конституционно право Борислав Цеков.

Относно претенциите за лично явяване на лидера на "Продължаваме Промяната" Цеков заяви, че такова по закон не се предвижда.
"Решението на КС не е изненадващо, не е имало правен спор откакто са установени фактите. По принцип ако се търси отговорност, би било престъпление от общ характер. По принцип може да се търси отговорност", каза още той. 

По думите му автоматично никой от актовете на Кирил Петков не пада, но всеки засегнат субект, чийто права преценява, че са нарушени, би могъл да оспори акт. "Би било разумно, ако действащият министър желае изпреварващо да санира на общо основание всички актове и да поеме отговорност. Това е негово решение", обясни той.

Според него Петков е разбирал и знаел, че със заявлението за отказване тепърва се започва процедура по освобождаване от канадско гражданство, но за него е нямало значение.  

"Хипотетично това може да се вмести като нарушение на Конституцията като основание за импийчмънт, но това едва ли ще се случи. Става дума за предоверяване от страна на Радев", смята Цеков.