Ужасяващи катастрофи и скандални отношения между водачи през последните месеци.


Анализ на събитията и хипотези за причините – в студиото на "Социална мрежа" по Nova News по темата гости са Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за квалификацията на автомобилисти и Христо Радков, председател на Българско обединение на шофьорите.

По думите на Красимир Георгиев ползването на пътя е част от социално-политическата ситуация в страната.

"Натрупаната негативна енергия се трансформира в агресивно поведение. Сядайки зад волана всичко е в ръцете ни и нищо не ни спира да я проявим", обясни Георгиев.

Той обяснява, че по-младите водачи (около 30 г.) с коли около 500 лв., са по-нахални и агресивни. И това е нова мода на пътя - нека се ударят в мен, колата ми нищо не струва. 

От своя страна Христо Радков заяви, че виновникът за катастрофата във Врачанско е водачът на джипа, съдейки по правилника за движение по пътищата, тъй като не е бил с предимство и не е пропуснал другия автомобил.

"През 2023 г. ще бъде изградена магистрала край Ловеч и така ще се обезопаси участъка. 5 млрд. не са откраднати, а са инвестирани в инфраструктура за пътна безопасност. Над милиард на година са загубите от хора и щетите", твърди той.

Според него с новото ръководство на АПИ никой няма да посмее да отклони средства.

"Заради превишена скорост  на годишна база загиват между 1 и 3 човека; а заради употреба на алкохол или упойващи вещества - 6-7 човека. Най-голямата причина за настъпване на инцидент е самият път.

Около 50 моториста годишно самокатастрофират.  А най-честите причини за катастрофа с мотор са неправилен завой наляво или обратен завой от останалите водачи", изнесе данни експертът.