Застраховката „Гражданската отговорност“ трябва да следва човека, а не автомобила, за да се ограничи пътнотранспортният травматизъм. Това каза Богдан Милчев, член на УС на Института за пътна безопасност, предава агенция "Фокус".

Той допълни, че страховете на застрахователите, че контролът след такава революционна реформа ще е много по-труден, са разбираеми. Необходим е широк дебат извън Народното събрание, в който да участват всички заинтересовани страни, каза още Богдан Милчев.

„Системата „бонус-малус“ е доказано ефективна. Абсолютно всички страни, които са я въвели, са отчели през първите 3 до 5 години намаляване почти наполовина на пътнотранспортния травматизъм. Учудващо е, че в България се говори повече от 15 години, но не е въведена. Аз съм скептичен, че ще успеем скоро да я въведем. И тук идва въпросът: искаме да плащаме малко, за да получаваме малко, или искаме да плащаме повече, за да получаваме повече? Безспорно застрахователите имат проблем с изплащането на обезщетенията, но проблемът им няма да се реши като се ограничат тези, които най-много са пострадали от ПТП – близките на загиналите“, обясни Богдан Милчев.

Според него, ако поправката на депутата от ПГ на ГЕРБ Менда Стоянова за таван от 20 000 лв. обезщетение за загинал при катастрофа не бъде оттеглена, това ще се превърне в най-голямата застрахователна измама. Не е коректно да бъдат наказани тези, чиито близки са загинали в ПТП, уточни експертът. Богдан Милчев прогнозира, че в крайна сметка в Народното събрание ще се вземе решение, което няма да реши проблема, а само ще създаде усещане за несправедливост в обществото.