През седмицата въпросът за подготовката ни за шофьори беше силно дискутиран. Трябва ли да се увеличат часовете по кормуване? Има ли бройка, която гарантира, че сме добри водачи, как обучението да бъде по-качествено и колко ще ни струва да имаме книжка?

„Винаги има дискусии относно часовете. Ако погледнем държавите, които са в ЕС, статистиката показва, че нормативът  за практическото обучение е около 30 часа. Времето на обучение е най-много в Германия – 36 часа. Ако вземем този пример е добре те да са 36, защото това ще бъде оптималното решение”, коментира Ивайло Славков от СБА пред Нова тв.

„Като се върнем в годините назад, ние сме минавали през доста перипетии. 80- те години часовете бяха 36. Имаше два вътрешни изпита – на осмия и на шестия час. За дамите, на полигона, се взимаха още 20 часа. Курсът беше три месеца и половина. Общо около 60 до 70 часа се получаваха за шофиране, посочи Йонко Иванов от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.

Гостите коментираха и темата колко е реалната и поносимата цена на шофьорските курсове и възможни ли са корупционни практики при едно увеличение на сумата, която за мнозина може да се окаже невъзможна.

„Хиляда лева е психологическата граница. За някои са малко, но за други повече. Понятието цена е размито. Важни са трудът, който се полага и качеството на обучение”, допълни Ивайло Славков.

„За нас е интересен казусът защо родителите, а и обществото не си зададат въпроса за сумите, които трябва да бъдат изплатени при едно ПТП. Доказано е, че малко над 20% от инцидентите на пътя се причиняват от млади водачи”, каза Йонко Иванов.