Пет формации прескачат бариерата и биха влезли в парламента, ако изборите са днес. Това става ясно от ново социологическо изследване на „Център за анализи и маркетинг” (ЦАМ), проведено в периода 3 – 7 февруари сред 1012 пълнолетни граждани на страната.
ГЕРБ е само един процент пред БСП. Формацията на Бойко Борисов е с 29,2%, а БСП – с 28,1%. Това е делът само сред хората, които имат намерение да гласуват.

Бариерата прескачат още  ДПС – 9,6%, „Обединени патриоти” – 7,5%, „Воля” на Веселин Марешки – 5,2%.
Под нея са „Реформаторски блок” с 3,7%.


Директорът на ЦАМ Юлий Павлов коментира, че „Воля” е почти сигурен участник в следващото Народно събрание. „Реформаторският блок” също има шанс и е в рамките на статистическата грешка.

По-надолу в класацията са „Нова република” – 1,6%, „Български демократичен център” – 1,5%, „Да, България” – 1,5%, АБВ – 0,9%, ДОСТ – 0,8%, „Движение 21” – 0,6%, „Глас Народен” – 0,4%.
За друга партия или коалиция ще са 1,2% от гласуващите. Квадратчето „Не подкрепям никого” получава 1,4%. 6,1% не са решили за кого ще гласуват.


Според Юлий Павлов към сегашния момент хората, които биха се разходили до урните, са 63-64%, или между 3,7 и 4 милиона души. Той подчерта, че изследването е моментна картина, която може да се промени до изборите на 26 март.

Павлов е категоричен, че никоя партия няма да събере гласове за самостоятелно управление. На респондентите е зададен въпрос – според вас кое управление би било най-добро за страната.

31,8% не са дали отговор. 23,5% са отговорили „ГЕРБ и други десни партии”. Следват 16,8%, които подкрепят „БСП и други партии”. 9,7% искат „ГЕРБ и Обединени патриоти”, а 9,1% - „БСП и Обединени патриоти”.
Само 3% приемат коалиция между ГЕРБ и БСП. „Такава няма да се състои”, категоричен е Юлий Павлов с обяснението, че това би било самоубийствено и за двете партии.

6,2% са отговорили, че подкрепят коалиция „БСП и ДПС”.
Според Павлов обаче ДПС е неприемлива за българските граждани генерално погледнато и се смята, че съдружие с нея е като „целувката на смъртта”.

Изследването е финансирано от самия „Център за анализи и маркетинг”, се посочва в резултатите от проучването.