Въпросът за коланите е много важен. Няма място за отстъпление, трябва да се промени законодателството. През месец септември такива текстове ще бъдат внесени в народното събрание. Безопасността е най-важното нещо. Това заяви Бойко Рановски - директор на ИА "Автомобилна администрация" в "Здравей, България".

"За някои превозни средства, произведените преди 2006 година, това не е възможно. Ще се наложи за такива автобуси подмяна на самите седалки, защото те не позволяват поставянето на колани", добави той. 

"В страната има над 23 000 автобуса. Около 15 000 са с първа регистрация преди 2006 година. Не всички от тези обаче са лицензирани за извършване на превоз. Общо лицензираните са около 13 000, като ако се въведе вече споменатата мярка, ще станат на половина", каза Рановски.

"Задължение на колегите от "Пътна полиция" е, като има проблем в някой участък от път, да бъдат сигнализирани съответните институции и отговорни лица. Аз като съм бил начело на агенцията поне, така правех. По отношение на това какво е трябвало да се предприеме - има компетентни органи, те ще кажат", така коментира Рановски казуса за асфалта с лошо сцепление, където стана катастрофата край Своге.

"Всичко в момента се изследва и анализира, а стопанинът на пътя трябва да вземе съответните мерки. Можеше да бъде затворен пътя, но това решение трябва да бъде съгласувано и решено от стопанина на пътя и "Пътна полиция". Отговорните органи трябва да кажат какво решение са взели. Участъкът е много натоварен и интензивен. Когато даден участък има проблем, обикновено се ограничава скоростта в този участък", каза Рановски.

Многократно Виктор Николаев опитваше да притисне Рановски заради катастрофата, опитвайки се да го накара да посочи виновник за лошото състояние на пътя. Уви, директорът на "Автомобилна администрация" до последно се въздържа от коментари.

"Автобусите минават на 6 месеца технически преглед. Този автобус е трябвало да мине до 5 август на технически преглед, но това не е направено. Няма уведомление и за извършването на случайния превоз. Контролът е според възможностите на агенциите и на колегите", каза Рановски.

Виктор Николаев го прекъсна и реши да сподели разказ от пътуването на синоптичката Нора Шопова до Панагюрище. "Тя каза, че това е бил един лош маршрут. Пътувала е права и се е чувствала наистина несигурна в превозното средство - както тя, така и останалите пътници. Просто не са усещали, че има достатъчно контрол", каза Николаев.

Рановски заяви, че има органи и агенции, които следят максимално за контрола и правят всичко по силите си. 

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!