Air&Cosmos: Защо серийният вариант на изтребителя Т-50 получава официалното наименование Су-57
Производството започва през 2019 г., планирано е купуването на първите 12 самолета
Първият полет на ПАК ФА е през януари 2010 г. Създадени са 9 прототипа, като Т-50-7 не е летял и тялото му е използвано за статистически изпитания. Най-много доработки са правени 2,5 години по прототип №6. Първите два екземпляра имали проблеми с двигателите – кацане с един работещ двигател, помпаж в двигател при излитане и т.н. Петият прототип се запалил на пистата след кацане и ремонтът му продължил 16 месеца. Счита се, че вече „детските болести” на изтребителя са приключили.
На последния екземпляр Т-50-9 вече е инсталиран окончателен комплект бордово оборудване, който ще бъде и на серийния Су-50.
Първият етап от Държавните летателни изпитания е приключил, предстои вторият етап за изпитване на системите за управление и въоръжението.
Серийното производство се очаква да започне през 2019 г. в завода в Комсомолск на Амур.
Отначало в Държавната програма за въоръжаване беше обявено закупуването на 60 броя Т-50, но сега броят е намален до една ескадрила от 12 самолета. Военни експерти коментираха, че реално Су-57 няма срещу кого да се бие, защото примерно с основния американски изтребител F-15 може много добре да се справи Су-35 от поколение 4++. Всъщност става дума за пари – Су-57 ще струва доста по-скъпо, вероятно до 50%. Затова руското МО е поръчало 98 броя Су-35С и 116 Су-30СМ.
Цялото оборудване от технологичната линия за производството на Су-57обаче ще бъде не само запазена, но и ще бъде готова незабавно да възобнови производството.
Редакция БЛИЦ
Последвайте ни
0 Коментара: