Благините, които ползват депутатите на Балканите
Македонският парламент планира тази година 1,3 млн. евро за пътни разходи, 2 пъти повече от 2017 г.
С почти пет милиона евро само за пътни разходи в периода от 2011 до 2016 г. депутатите от Македония са похарчили най-много от всичките си колеги в страните от региона. Това сочат данни на изследователската мрежа СКУП.
Това означава, че средно за периода всеки депутат е похарчил 40 000 евро за това, а на годишна база сметката му достига около 6500 евро за бензин, магистрални такси и други пътни такси.
За разлика от тях, в Словения за 6 години всеки депутат средно е похарчил по 36 хиляди евро, в България депутатите са похарчили двойно по-малко от македонските си колеги, а в Хърватия, например, депутатите за пътуване са изразходвали по около 14 хиляди евро.
В Македония
След реакциите в обществото председателят на парламента Талат Джафери преди Нова година информира, че един от вариантите за намаляване на средствата, които се отделят за пътни разходи, е депутати, които са извън Скопие, да получат служебни апартаменти.
"Един от вариантите е депутатите, които са извън Скопие, т.е. те пътуват повече от 50 километра, да получат официални апартаменти или да плащат наем", каза Джафери.
Той обаче отхвърли варианта всички депутати накуп да бъдат наказани за това., тъй като„ ако хипотетично някой е злоупотребил, не е става да накажем всичките. Разходите са реални.“
Македонският парламент планира тази година 1,3 милиона евро за пътни разходи, два пъти повече от миналата година.
В Словения
В Словения депутатите имат осигурени с безплатен превоз в обществения транспорт, а ако използват личната си кола получават по 15% от цената на бензин с октаново число 95 за всеки изминат километър.
В Румъния
Румънските депутати междувременно имат право на свободен железопътен транспорт, както и на вътрешна авиокомпания в две посоки веднъж седмично. Ако решат да пътуват със собствен автомобил, парите, които получават, са равни на 7.5 литра гориво на 100 километра.
В България
В България депутати, които нямат къща или апартамент в София, имат право да използват служебен апартамент, предоставен им от жилищния фонд на Народното събрание, който е около 180 апартамента в цяла София. Парламентът покрива и всички разходи за ремонт, оборудване, обезпечаване на апартамента, както и общински данъци и такси за апартамента.
Депутатите имат право на възстановяване на пътни разходи за използване на градски и междуградски обществен транспорт, на частни междуградски автобусни линии, железопътен и воден транспорт, на вътрешни въздушни линии и използване на собствена кола.
Ако депутатът е от избирателна единици на повече от 250 км. от София, има право на най-много 40 самолетни билети, в една посока или обратно, за една година, а на останалите им се признават до 12 самолетни билети за една година.
Разходите за пътни разходи на народни представители, използващи собствена кола, когато посещават техните избирателни райони, се уреждат с вътрешен акт на парламента.
В Гърция
Депутатите в Гърция, които живеят извън Атина, също имат право на възстановяване на пътни разноски. Депутатите имат право на 104 въздушни билета годишно между Атина и техния избирателен район, ако има редовна авиовръзка.
Народните избраници също имат право на възстановяване на разходите за наем на автомобил от 1500 евро месечно, а докато са в Атина, парламентът покрива настаняването им в хотел или наемането на апартамент, до 1000 евро на месец.
В Хърватия
Хърватските депутати, които живеят по-далече от 50 км от Загреб, по време на заседанията имат право на ползване на служебни апартаменти, гарсониери и едностайни апартаменти с най-висок наем до 330 евро на месец и режийни разходи от около 65 евро на месец.
Разликата в тези суми се поема от законодателите. Що се отнася до пътните разходи, ако народните представители живеят на над 50 и на по-малко от 100 км от Загреб, те получават около 330 евро месечно за транспортиране.
В Босна и Херцеговина
В Босна и Херцеговина покриването на пътните разходи на депутатите е регламентирано с наредба, според която, при използване на собствено превозно средство се изплаща възстановяване на разходи, което се получава след като пробегът от местоживеенето до мястото на работа се умножава по 20% от цената на литър бензин, а тази сума се умножава по коефициент 4.
Последвайте ни
0 Коментара: