Гореща информация, касаеща всички шофьори
Те искат изцяло нов пътен закон, а не поредните кърпежи
"Трябва да се направи изцяло нов закон", категоричен е Радков. По думите му сегашният Закон за движение по пътищата трябва да спре да се кърпи, защото е променян вече над 100 пъти. "Ако го кърпим, оставаме в неговата концепция. Останем ли в тази концепция, не променяме нищо", заяви Радев.
Трябва изцяло нов закон, с нова концепция.
Вместо нов закон обаче обсъжданите работни проекти на новите 3 закона всъщност представляват същия стар закон, но преписан, с разменени места на членовете, обясни още Радев - "Законът е същият. Няма нова концепция".
Българското обединение на шофьорите е новосформирано сдружение на всички водачи в България, обясни председателят. В страната ни има автомобилен съюз, сдружение на професионалните шофьори, а "Българското обединение на шофьорите е обединение на всички водачи, така че да се защитава техният интерес срещу част от институциите, които искат да си правят експерименти на нашия гръб" (на гърба на шофьорите - бел. ред.), обясни Радков. Той допълни, че Българското обединение на шофьорите е обединение и защитава интересите само на изрядните шофьори.
Зам.-председателят на Българското обединение на шофьорите и председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов също сподели, че Българското обединение на шофьорите е обединение на специалисти, обществени организации и хора, заинтересовани от темата "пътна безопасност". Сдружението цели да се противопостави на бездействието на институциите, така че хората да разберат, че проблемите не са само във водачите. "Има една поговорка, че шофьорът е с единия крак в гроба, с единия крак в затвора", каза Иванов и допълни, че тази поговорка често може да бъде релевантна към обстановката по нашите пътища.
Относно новите 3 закона той коментира, че Българското обединение на шофьорите цели да даде адекватни предложения, които да се вкарат в новите изменения. "Идеята е една - като тръгнем по нашите пътища, да ходим действително на разходка, а не на погребение", отсече Иванов.
"Странни закони се приемат в нашата държава." Това заяви на пресконференцията Сергей Ценков - зам.-председател на Българското обединение на шофьорите и обикновен моторист, по думите му.
Според Ценков "когато наказваш, трябва и да поощряваш". Законът у нас не правел това. "Ако има наказание за извършено нарушение/престъпление, трябва да има поощрения и за изрядните водачи. Не може законът да се занимава само с наказания", допълни той. Като пример за такива поощрения за водачите, които стриктно спазват правилата за движение по пътищата, Ценков посочи облекчаване на данъците на тези водачи, олекотяване на евентуални бъдещи глоби и други.
Относно предложенията на Българското обединение на шофьорите председателят Христо Радков започна с данни от статистика на МВР, а именно, че в България над 95% от виновните за причиняването на ПТП са водачите на МПС. В другите държави този процент бил около 60%. МВР отчитали и че у нас над 53% от загиналите по пътищата са същите тези водачи, които причинили катастрофите. "Следователно според властите водачите на МПС са една не особено умна група хора, които излизат на пътя, за да загинат или ако не успеят, то поне да влязат в затвора. Това според вас нормално ли е", питат шофьорите. От тази статистика следва единствено, че "всеки от нас, излизайки сутрин, се цели или да загине, или да причини травматизъм", ядоса се Радков.
Той коментира и друга статистика на МВР относно новите правила за сваляне на номерата и взимането на книжките на водачите, с цел превенция за загиналите по пътищата. Според официални данни на ведомството за периода от една година след влизането в сила на промените (31 януари 2017 година - 31 януари 2018 година) за употреба на алкохол, наркотици и шофиране без книжка служителите на МВР са свалили номерата на общо 14 339 автомобила.
За същия период са спрени от движение за липса на застраховка "Гражданска отговорност" и/или винетен стикер са 19 837 автомобила.
Взетите книжки за глоба, липса на застраховка или винетка са 20 475.
Радков обобщава - за посочения период след влизането в сила на промените загиналите по пътищата вследствие на катастрофи са 698 души. За периода от точно една година преди това (31 януари 2016 година - 31 януари 2017 година), когато новите промени не бяха влезли в сила, загиналите по пътя са били 701 души, само 3 души повече.
Според председателя на Българското обединение на шофьорите тази статистика показвала и че цялата дейност, която упражнява МВР, цели тормоз и събиране на приходи в бюджета, а ефект за водачите няма.
В хода на пресконференцията Йонко Иванов заяви, че при изготвянето на промените не са поканени експерти от различни сфери на безопасността на движението, така че обсъждането, което предстои, да се избегне. По думите му България няма нужда от така преписания нов закон, а от изцяло нови текстове. В този контекст Радков отново подчерта, че новите 3 закона са същите текстове с разменени места на членовете. "Единственото, което е ново нещо, е законът за сервизите и частите втора употреба", заяви Радков.
Той обясни, че според новия текст, ако се наложи човек да си смени сам крушката на пътя или да вземе резервната гума от автомобила на жена си, той подлежи на санкция в размер от 1 000 лева заради предвидените регистри и регистрации на частите втора употреба. В случая на посочения пример вземането на резервна гума или друга част от друг автомобил можело да се разглежда като продажба. "Това е страшен парадокс. Не знам кой ще се наеме това да го вкара в транспортна комисия", каза още той.
На пресконференцията стана ясно и че МВР харчат големи средства за уреди за отчитане на скоростта и алкохол и наркотици, но в същото време статистиката на ведомството гласяла, че катастрофите и жертвите на пътя, причинени поради тези причини, са малко - толкова, колкото и загиналите при сблъсъци с каруци, "но никой не предприема мерки за това."
Новите закони не решавали проблемите с пешеходните пътеки, които съществували у нас от край време.
Липсвало и подходящо определение и дефиниране на думата "дете/деца" в закона.
Новата таблица за допустимите скорости на различните пътища от различните превозни средства също била много усложнена.
Скандално било и изискването за забрана за паркиране на 21 метра от пешеходните пътеки в населените места, което щяло да създаде огромен дефицит от паркоместа в големите градове.
"Мечтаем за ясен, точен и достъпен за всички управляващи превозни средства хора закон", призова председателят на Българското обединение на шофьорите.
Последвайте ни
0 Коментара: