Прозорците на самолета не се отварят, на Острова на костенурките няма костенурки, спасителят на плажа е дебел, а в басейна на хотела плуват сперматозоиди. Това са само част от най-абсурдните оплаквания срещу туристическия бранш от страна на туристи, пише в. Монитор.

Българският турист е световно мрънкало - шумни камериерки и студен басейн му развалят кефа 

В последния казус майка твърдяла пред една от най-големите европейски туристически агенции, че именно свободно плуващ в басейна сперматозоид е причинил бременността на дъщеря й, също курортистка.

Ако ви замирише на хлор в басейна, то във водата има пот, урина, че даже и изпражнения 

Част от изброените оплаквания вече са се превърнали в легенди сред туристическите агенти. Забелязва се обаче, че колкото повече се развива туризмът, колкото повече се подобряват туристическата база и предлаганите услуги, почти толкова повече, ако не и повече, се увеличават и жалбите на недоволни клиенти.

Британските туристи в Слънчака продължават да въртят големите си шашми! 

Ако претенциите за закъснял или отменен полет, двойни резервации или промяна на хотела в последния момент следва да минават за основателни, освен ако туроператорът не се е застраховал и за тях с някоя клауза в дребния шрифт, то такива за печащо през прозореца слънце, недостатъчно плътни завеси или прекалено голям брой руснаци или араби в хотела може да изкара от равновесие и най-спокойния туристически труженик. И в тези случаи има категория туристи, които или не знаят къде отиват, или не знаят какво искат, но с тях опитните гидове и администратори в хотелите се справят сравнително добре, като ги компенсират с по-хубава стая, бутилка вино в леглото или бонус екскурзия. Има си начини.

Чуждестранните туристи в Слънчака въртят големи шашми 

Истинско бедствие за бранша са не разглезените гости или тези, на които им липсва - да я наречем туристическа култура, а комбинаторите, които още от декември-януари правят сметка как лятната им почивка да им дойде без пари и, грубо казано, как да изгърбят хотелиера или туристическия си агент.

Според наблюденията в отрасъла вече има цели групи почиващи, за които почивката е бизнес, съчетан с отдих. Те още не знаят кой ще бъде курортът, какъв ще бъде хотелът, но са запасени със сценарии, пред които и най-добрата правна защита на туроператора няма да издържи. Те са въоръжени не само със знания в сферата на действащата в туризма нормативна уредба, но още с фотоапарат, диктофон, термометър, рулетка и дори малко електронно кантарче. С камерата ще заснемат мухъл в банята там, където очите им не стигат при нормална употреба на помещението, с диктофона ще запишат камериерката, която предварително са изнервили, като доказателство, че е неучтива, с термометъра ще докажат, че супата е студена, а рулетката ще покаже, че креватът е прекалено малък за дългите им крака.

Всички изброени са реално съществуващи в десетки и стотици разновидности казуси. Ако си носят професионална палитра за цветове, вероятно биха могли да опровергаят и златния цвят на пясъка, и синия лазур на морето.

Летният сезон у нас и близката чужбина тепърва започва. Отсега можете да изберете роля и поведение. Единият вариант е да си сложите в сака джапанките и доброто настроение и да пренебрегнете всякакви възможни хлебарки, трънчета в пясъка и даже топлата бира в името на една безгрижна ваканция. Вторият - да си подготвите списък с възможните рекламации и всеки ден да дебнете за издънка и накрая да си върнете парите за мъчението. Ако изберете втория вариант - Господ да е на помощ на туроператорите.