А1 получи две награди от престижния международен конкурс за иновации „Продукт на годината 2020“. А1 Wallet беше отличен в категория „Дигитални портфейли“, а А1 Xplore TV завоюва първо място в категория „Интерактивна телевизия“.

Двете дигитални услуги са пример за иновативния подход, с който А1 развива своето портфолио от предложения, с които отговаря на променящите се нужди на потребителите в дигиталната ера.
 
„Радваме се, че получаваме признание за усилията ни да предоставяме удобни и интуитивни решения за българските потребители. Приемаме го като още едно доказателство, че стремежът ни към дигитализация е в правилната посока. И А1 Wallet, и Xplore TV, са услуги, които променят традициите в своя сектор и дават на клиентите изживяването, от което имат нужда. Горди сме, че чрез иновации А1 успява да помага на хората в много аспекти от ежедневието“, коментира Симеон Донев, член на Управителния съвет и старши директор „Маркетинг“ в А1 България.
 
Дигиталният портфейл A1 Wallet e безплатно мобилно приложение, с което смартфонът става портфейл. С него може да се плаща безконтактно на POS терминал и да се изпращат и получават пари между потребителите в приложението безплатно.

Разработен специално с мисъл за ежедневието на съвременния потребител, A1 Wallet позволява съхраняване на карти за лоялност в електронен вид и информира потребителя за промоции в търговски вериги. Електронният портфейл категоризира разходите на потребителя и така помага за по-лесно и удобно управление на личния му бюджет. Предлага се в два плана – Standard и Premium.
 
A1 Xplore TV e новата интерактивна телевизионна платформа, която предоставя достъп до 4K съдържание. Тя се адаптира към зрителските предпочитания и препоръчва предавания и филми според всеки вкус. Функциите за универсално търсене и интуитивният потребителски интерфейс улесняват достъпа до съдържание в програмата и специално създадената Видеотека с над 15 000 хитови заглавия на филми и сериали от водещи студиа и продуценти.

Предаванията са налични в програмата до 7 дни назад за гледане на запис, спиране на пауза и превъртане. Отскоро в главното меню на Xplore TV са достъпни и приложенията YouTube и детското YouTube Kids. С мобилното приложение Xplore TV GO телевизията е достъпна и в движение - на смартфон, таблет и лаптоп.
 
Световният конкурс „Продукт на годината” се провежда ежегодно в над 45 държави от всички континенти. В четвъртото издание на конкурса за иновации в България се състезаваха десетки нови и иновативни продукти и услуги, лансирани на българския пазар през последните 24 месеца, които бяха позиционирани в 16 категории. Участващите продукти трябваше да демонстрират иновации в една или повече от следните характеристики: функция, дизайн, опаковка, състав и др. Победителите са избрани, следвайки уникална методология, чрез провеждане на независимо национално представително проучване, като у нас то беше осъществено от Nielsen International сред 2000 респонденти.
 
А1, част от A1 Group, е водещ доставчик на дигитални услуги и телекомуникационни решения в България. Компанията предоставя мобилни и фиксирани услуги, високоскоростен интернет, цифрова и сателитна телевизия, включително четири собствени спортни канала – MAX Sport 1, MAX Sport 2, MAX Sport 3 и MAX Sport 4, платежни услуги, собствена платформа за музикален стрийминг, cloud и IoT решения на близо 5 милиона клиенти. През 2019 г. A1 България отчита приходи от 486,2 млн. евро, а сравнимата EBITDA e 179,4 млн. евро.
 
A1 Group е водещ телекомуникационен доставчик в Централна и Източна Европа с повече от 25 млн. клиенти. A1 Group оперира в седем държави: Австрия, България, Беларус, Хърватия, Словения, Северна Македония (А1) и Сърбия (Vip mobile). Приходите на A1 Group за 2019 година са 4,57 милиарда евро, а сравнимата EBITDA e 1,56 милиарда евро. Портфолиото на A1 Group включва гласова телефония, високоскоростен интернет и мултимедийни услуги, както и решения в областта на високите технологии, преноса на данни и онлайн разплащанията. Групата разполага със стабилен акционер в лицето на América Mó