Първа инвестиционна банка проведе проучване, за да изследва степента на контрол на родителите относно онлайн пазаруването на децата им. Според резултатите от телефонните интервюта 92% от родителите контролират покупките на децата си: 68% от тях пазаруват заедно с детето и обсъждат покупките, 22% от родителите следят отчетите по картата и 10% от тях проверяват изборите на покупка.
 
Най-честите покупки онлайн за деца между 14 и 18 г. са дрехи (35%), книги (24%) и игри (22%), като потребителите пазаруват онлайн в еднаква степен от български и чуждестранни сайтове.
 
За да отговори на нуждите на родителите и децата, Fibank въведе ново, по-високо ниво на лимити за разплащане за картите Debit Mastercard PayPass Teen с опция за плащане в интернет, което родителите могат да избират за децата си.
 
Вече има възможност за извършване на преводи между разплащателната сметка, по която се води дебитната карта и нов продукт „Спестовна сметка за тийнейджъри“, предназначен за непълнолетни деца между 14 и 18 год., титуляри на разплащателната сметка с издадена дебитна карта и мобилно приложение Моята Fibank с ограничени активни права „Light“.
 
Тийнейджърите ще могат да извършват вътрешнобанкови преводи от разплащателната сметка с издадена дебитна карта към „Спестовна сметка за тийнейджъри“ и обратно без да се губи натрупаната лихва по спестовната сметка.

С въвеждането на този продукт, Първа инвестиционна банка подпомага повишаването на финансовата информираност на младите хора относно оптимално разпределяне на бюджета и заделянето на средства за закупуването на любими продукти. Последните изследвания показват, че достъпът до разплащателни и кредитни инструменти на ранна възраст подпомага икономическата образованост на младите хора и води до по-добри предприемачески умения на зряла възраст и предпазване от фалит.