Забавени пратки и объркани товарителници или изобщо неполучени стоки са сред най-честите оплаквания от куриерите през последните дни, пише Монитор бг.

Рекордният Черен петък, на който българите похарчиха милиони за подаръци и услуги, доведе до масова забава на пратките у нас.

Средно между 5 и 7 дни по-късно пристигат поръчаните онлайн стоки.

Най-често куриерите бавят пратките въпреки приготвената за изпращане от търговеца пратка. За поръчани детски стоки на 15 ноември още в началото на тазгодишната кампания, но неполучени, разказа читател на изданието.

Най-често търговците съветват клиентите си да следят профилите си в платформите за пазаруване. „В момента всички куриери са претоварени и

обслужват адресите и офисите за доставка със закъснение“, пише на сайта си голям онлайн магазин.

Черният петък наистина е черен за куриерските фирми, чиито мрежи се претоварват, а обемите на стоки, които трябва да бъдат доставени, надхвърлят няколко пъти тези на обичайната дневна база.

А справките показват, че електрониката, козметиката и дрехите са най-купувани в този период от годината.

Планирането на организацията на работа по време на търговските кампании от Черния петък до Коледа в куриерските фирми започва още след летните отпуски.

В много малък процент от случаите се стига до забавяне на куриерски пратки, но тогава потребителите са в правото си да подадат жалба и да получат обезщетение. От Комисията за защита на потребителите съветват потребителите да пазаруват от надеждни електронни магазини.

Но това невинаги е пълна гаранция, че ще получат стоката навреме. Обикновено тези, които предлагат услугите си трайно на пазара, намират начини за дублиране на доставчици и т.н., които да се опитат в максимално кратки срокове да решат проблема, дори и такъв да възникне, обясняват от комисията.

Полезно за потребителите би било предварително да проверят и с кой куриер работи електронният магазин. Обезщетение за забавяне на доставката е допустимо при претърпени вреди, които трябва да бъдат доказани.