Чудесна финансова новина по Коледа за служителите на всяка втора компания у нас
Задават се коледни бонуси, компаниите са ориентирани към поощряване на доброто представяне
Само половината компании дават на служителите си коледен бонус, но не с големината на 13-а заплата. Това показва проучване на Adecco България сред 100 български и международни компании от IT секторите, аутсорсинг, телекомуникации, финанси, търговия и производство, базирани основно в София и Пловдив, пише Монитор бг.
Причина за това е, че компаниите са ориентирани към поощряване на доброто представяне и предпочитат да плащат бонуси за постигнати резултати, а не за конкретни празници. Вероятно това обяснява и защо великденските бонуси са още по-малко популярни и се срещат при едва 20% от компаниите.
„Проучването показва, че заплатата е най-важният елемент в привличането и задържането на служители, но далеч не е единственият.
Работодателят се стреми да диверсифицира пакета от социални придобивки и компенсации, които предлага на служителите си, за да отговори на по-комплексните им потребности", коментира Константинос Милонас, изп. директор на Adecco Group за България.
Финансовият пакет на служителите включва както заплата, така и бонуси, ваучери, комисиони.
Повече от половината от компаниите предлагат ваучери за храна, обикновено за 60 лева на месец, което е необлагаемият максимум.
Предлагат се и бонуси, обвързани с представянето. Предоставят се и много материални, но не пряко финансови стимули. В над 1/3 от компаниите се дават карти за градски транспорт.
Почти всички анкетирани работодатели плащат мобилните планове и телефони, а в половината от тях се предоставят и служебни лаптопи като това варира според позициите на служителите.
В 2/3 от компаниите се предоставят и служебни автомобили, но за специфични позиции.
Друг тип възнаграждение за служителите е предоставянето на различни услуги, стойността на които може да е изцяло поета от компанията или е с участие на служителите.
Такова е например допълнителното здравно осигуряване, което виждаме при почти 100% от компаниите.
Застраховката „Живот“ е по-малко популярна и се среща при една трета от компаниите.
Допълнителното пенсионно осигуряване се наблюдава при едва 11% от компаниите. В тази група придобивки се включват и отстъпки за закупуване на спортни карти или използване на различни услуги към кафе-вериги, ресторанти, книжарници, оптики, банкови услуги и много други.
През последните няколко години изключително популярни стават политиките на компаниите за поддържане на баланса между личен и професионален живот.
Така например при повече от 80% от компаниите се наблюдава възможност за работа от вкъщи.
Въпреки че минималният брой платен отпуск е 20 дни, в поне половината от компаниите се дават допълнителни дни, които са средно пет на година.
Единични са случаите, при които се дава възможността за платен отпуск на рождените дни на служителите.
Последвайте ни
7 Коментара: