Казват, че ако шефът кара "Ферари“, то работникът трябва да може да си купи поне нов "Форд“.  На служителите на автомобилната компания Tesla едва ли се гледа с добро око, ако си купят "Форд“, но със сигурност не могат и да си позволят чисто нов електрически автомобил, пише „Блумбърг“.
 
Справка на Комисията по ценните книжа и борсите в САЩ показва, че Илон Мъск е получил 40 668 пъти повече пари от средностатистическия работник на Tesla (средната заплата е 4600 долара), докато средното съотношение при големите американски компании е едва 254:1.
 
В сметката на Мъск са влезли 2.28 милиарда долара, най-вече под формата на акции. Като шеф на Tesla, той взима едва 37 хил. долара, но те са му толкова ненужни, че дори не осребрява чековете за тях.  Заедно с добавките и бонусите, сумата стига 3 милиона долара. В същото време неговите служители дори не могат да се докопат до бонуси за изпълнен таргет. Засега Мъск си е поставил 16 такива цели, но компанията му е постигнала едва 2.
 
Работниците му не само че взимат колосално по-малко пари от шефа си, но възнагражденията им са по-ниски и от тези на инженерите в останалите автомобилни компании. И дори за тази справедливост те няма на кого да се оплачат – служителите на Tesla нямат синдикати.
 
Други милиардери не са толкова алчни да получават чекове, които не осребряват. Уорън Бъфет получавал едва 7 пъти повече от средния служител на своя фонд Berkshire Hathaway. Заплащането му било символично, а богатството си той трупал от лично притежавани и търгувани ценни книжа.
 
Колкото и да е мразен Марк Зукърбърг заради скандалите във Facebook, той взима най-символичното възнаграждение от всички – само 1 долар. Но не бързайте да се възхищавате на щедростта на милиардера да разпределя заплатата си измежду другите служители. Всъщност, той е прибрал 8,85 милиона долара под формата на други отчисления - най-вече за охрана и частни самолети.
 
С далеч от символични възнаграждения са Джоунъс Призинг, който взима 2500 пъти повече от средностатистическия служител на Manpower, Боб Айгър, който взима над 1500 пъти повече от работещите за Walt Disney и Кевин Джонсън, който прибира 1200 пъти онези, които сервират кафета във веригата му Starbucks.
 
Но нито един от тях не е толкова алчен колкото Мъск, който, както споменахме, дори не благоволява да осребри чековете си от Tesla. Но навярно пази парите си за черни дни, когато компанията му далеч няма да е първенец при развитието на електрическите автомобили.