Изкуствен интелект ще преценява дали отговаряме на изискванията за кредит. Идеята ще бъде факт до 2-3 години в Западна Европа и малко по-късно и у нас, съобщава Тихомир Тошев, директор на Кредитцентър. 

И в момента всяка банка разполага със система, която по задени критерии преценява един кредит може ли да бъде отпуснат или не, но основното решение се взима от специалист.

Тихомир Тошев все пак е убеден, че преценката дали един кредитополучател носи потенциален риск не може изцяло да се преценява от машина и в бъдеще експертите ще имат важно значение.

По негови думи вече има проекти на частни компании, които искат да са междинното звено между банките и клиентите. "Те искат да създадат такъв изкуствен интелект, който, когато намерят клиент, искащ кредит, да прецени дали е подходящ за такъв и към коя банка да бъде насочен", обясни той.

Тошев не е оптимист, че изкуственият интелект ще навлезе скоро в банковите услуги на България, но със сигурност това е бъдещето. "Част от операциите вече са прехвърлени към машини и най-вероятно ще имаме възможност да банков служител, който е робот, да може да ни обслужи при определени операции", коментира той. Наемането на роботи в банките явно представлява интерес за банковия мениджмънт. У нас хуманоиден робот посреща клиентите в един от клоновете на известна банка. За пoлoвин гoдинa дaтcĸa бaнĸa е ycпяла дa пpивлeчe 11 500 нoви ĸлиeнти като е назначила poбoт, ĸoйтo пpeдocтaвя cъвeти зa инвecтиpaнe.