Какво е общото между петрола и изкуствения интелект?
Испанската енергийна компания Repsol ще внедри инструменти за управление на данни и изкуствен интелект на Google из рафинериите си.
Това е последният пример, демонстриращ, че в бъдещето все повече петролният бизнес ще поглежда към технологичната индустрия с цел съкращаване на разходите и увеличаване на печалбите.
Енергийните компании са принудени да съкращават разходите си, откакто цените на петрола се сринаха през 2014 г., като често използват технологични решения, за да подобрят ефективността и респективно - приходите си, пише profit.bg.
Подобен преход би бил изключително важен за петролните и газови гиганти в контекста на обръщането на света към зелената енергия, което с други думи означава, че големите играчи ще трябва да намерят начин да компенсират това и да запазят рентабилността си, пише Financial Times.
Испанската Repsol ще използва Cloud ML . самообучаващ се инструмент на Google, който ще оптимизира представянето на рафинерията, намираща се в град Тарагона, която произвежда 120 хил. барела петрол на ден.
Рафинерията съдържа множество отдели, включително такъв за дестилация на суров петрол в компоненти, необходими за производството на гориво, като бензин и дизел, както и система за превръщане на тежките остатъчни масла в по-леки и по-ценни продукти.
Технологията на Google ще се използва за анализ на стотици променливи, които измерват налягането, температурата, потоците и скоростите на обработка, както и други функции, за всеки един отдел в рафинерията във Тарагона.
Repsol се надява този ход да увеличи маржина на печалба с 30% на барел, произведен в съоръжението, като планира да разпространи технологията и из другите си рафинерии.
В последно време енергийните компании започнаха да разчитат все повече на технологични решения, разработени от играчи като Google и Amazon, за да подобрят ефективността на производството си.
„До скоро компаниите не разполагаха с инструменти или нужните качества да оперират активите си на максимален капацитет”, посочва компанията за професионални услуги McKinsey в последния си доклад.
„Инструментите и техниките за анализ се развиват значително и бързо”, пише в документа.
Repsol отчита оперативен приход в размер на 558 млн. евро за първото тримесечие на тази година, което е спад спрямо същия период на миналата година, когато бе постигнат приход от 663 млн. евро.
Според Repsol, употребата на изкуствен интелект във всичките ѝ рафинерии ще доведе до увеличаване на приходите със 100 млн. долара на година, само за бизнеса с рафиниране на петрол на компанията.
По думите на Мария Виктория Зингони, изпълнителен директор на звеното за рафиниране на Repsol, изкуственият интелект първоначално ще се приложи за анализ на около 30 променливи в рафинерията, като впоследствие ще обхване до 400 показателя в производството.
„Това е част от доста по-голям проект за подобряване на индустриалните процеси в компанията”, казва тя.
Анализатори предвиждат, че автоматизацията в индустрията може да доведе до загуба на работни места. Repsol посочват, че не вярват, че изкуственият интелект на Google ще провокира съкращения на работници.
„Говорим за подобряване на качествата на нашите хора. Няма да уволняваме работници. Не става дума за съревнование човек срещу машина”, добавя Зингони.
Последвайте ни
0 Коментара: