Кошмарен удар по джоба на българина

Поскъпнали са почти всички стоки от първа необходимост

Увеличение в цените на хранителните продукти. Поскъпнали са почти всички стоки от първа необходимост. Повишението е различно в градовете в страната.

Седмично Николай Велков прави по едно голямо пазаруване, за което отделя около 100 лева.  Той влиза с тях в магазина, но не след дълго неприятните изненади започват.

„Олиото беше към 2,50 лв., сега е към 4, даже над 4 лв. Зеленчуците също са доста скъпи, не знам дали е защото са оранжерийни. Вече се забелязва леко понижение, защото и лятото напредва”, коментира той.

„Хубавите марки кашкавал си много по-скъпи от другите. Вече са и най-различни и не можеш вече и да се ориентираш. При яйцата увеличението не се усеща много, защото сега е сезонът на кокошките”, коментира още той.  

При местните продукти Николай също наблюдава увеличение на цените. „Лека полека се вдигат и човек понякога се ограничава от някои неща, защото иначе сметката не излиза накрая”, казва Николай.

В студиото на „Събуди се” темата коментираха Аркади Шарков от Експертен клуб за икономика и политика и Богомил Николов - председател на „Активни потребители”.

„Усещането за увеличение на цените може би е малко предварително, защото това са процеси, които няма да траят една седмица. Знаем, че световната парична политика в последните години силно стимулира предлагането на пари.

Те са много евтини в момента, а това особено касае кредитирането в България”, каза  Богомил Николов.

„Започнахме да разполагаме с повече пари, но не спечелени, а заемни. Хората се изкушават да взимат заеми и именно с тези пари отиват на пазар. Това обаче се отразява веднага и се създава инфлационна ситуация”, допълни той.

„Когато се зададе криза е много важно българинът да има сериозно отношения към портфейла си и да не се доверявана безплатните пари, които винаги му се предлагат под една или друга форма, защото рано или късно някой трябва да плати сметката”, коментира Аркади Шарков.

„Темата за цените е разнообразна. Където има конкуренция – цените са ниски. Където има цена на продукт, която хората харесват, всяка цена е субективна за вас”, смята още той.