На 11 септември бе официално открит първият магазин на Lidl в България, построен изцяло по новата концепция, която немската верига въвежда в световен мащаб. Новата концепция включва промяна в дизайна, функционалността и енергийната ефективност на сградата, а на фокус са поставени клиентите, служителите и околната среда. Иновациите имат за цел да гарантират повече удобства на клиентите, подобрена работна среда за служителите и опазване на околната среда.
„Щастливи сме, че по-малко от година след премиерата в Италия, първият магазин на Lidl от ново поколение отваря врати в България. И в новата концепция, с променения дизайн и архитектура, клиентите ще открият това, което е най-характерно за Lidl – оптимално съотношение качество-цена. Откриването на този магазин е потвърждение за нашия дългосрочен инвестиционен ангажимент и развитие на бизнеса в страната. Всички нови магазини, които са самостоятелни обекти, вече ще се строят по новата концепция. До края на годината ни предстои откриването на още 2 нови магазина, а през 2017 г. планираме да открием поне още 5.“, каза Милена Драгийска, управител на Лидл България.
 
Най-новият обект се отличава с модерен дизайн на фасадата и интериора, значително увеличено вътрешно пространство, много дневна светлина и прегледна подредба на продуктите. В интериора се акцентира върху малко на брой модерни цветове и във въвеждането на естествени материали /дъб/ при облицовката на регалите, което създава допълнителен уют.
 
Коридорите са увеличени с 10%, с цел по-голямо удобство за клиентите. Пекарната е  обновена, намира се в близост до входа на магазина, а печивата са презентирани в Г-образни отворени регали с улеснен достъп за клиентите.
 
Сред нововъведенията за служителите са модерно обзаведени социални помещения, включително зала за обучения и срещи, удобни помещения за хранене и почивка. Те са в унисон със стратегическата инициатива „Работодателска марка“, стартирала преди няколко месеца и, която включва въвеждането на по-добри и здравословни условия на труд, развитие на служителите и други.

ФАКTИ ЗА ПЪРВИЯ МАГАЗИН LIDL ОТ
НОВО ПОКОЛЕНИЕ В БЪЛГАРИЯ
 
 
Дизайн и пространство
  • Прегледност
  • Уют
  • Модерен дизайн
  • Модерно социално помещение със зала за срещи и обучения
 
Интелигентна сграда
  • Най-високо „Изключително“ ниво на международния BREEAM сертификат
  • Система за управление на сградните инсталации
  • Автоматично регулиране на температура, осветление и фасадни щори
  • Датчик за свежестта на въздуха в помещенията
  • Дистанционен мониторинг на консумираната енергия
 
Строителни материали
  • Ефективна топлоизолация, по-висока от нормативните изисквания
  • Дълготрайност
  • Прозорци с оптимално топлопреминаване
 
Осветление
  • Автоматична система за сградно управление
  • Датчици за движение
  • Енергоспестяващи LED осветителни тела /включително и на паркинга/
  • Автоматично редуциране на осветлението в търговска зала след работно време с над 60%
 
Хладилна инсталация, отопление и вентилация
  • Автоматизирани щори на хладилните витрини в търговската зала
  • Безвреден хладилен агент
  • Отопление през зимата чрез отпадната топлина от хладилното оборудване
  • Темпериране на пресния въздушен поток чрез топлината/студа от излизащия отработен въздух
 
Благодарение на всички тези мерки този магазин използва с 30% по-малко енергия от стандартна такава сграда, при която биха били покрити само нормативно заложените в страната изисквания за енергийна ефективност.
 
Предстои монтирането на фотоволтаични панели на покрива на сградата и  две станции за зареждане на електрически автомобили на паркинга.