LIDL откри първия си магазин от ново поколение в България
Събитието в София стана по-малко от година след премиерата в Италия
Най-новият обект се отличава с модерен дизайн на фасадата и интериора, значително увеличено вътрешно пространство, много дневна светлина и прегледна подредба на продуктите. В интериора се акцентира върху малко на брой модерни цветове и във въвеждането на естествени материали /дъб/ при облицовката на регалите, което създава допълнителен уют.
Коридорите са увеличени с 10%, с цел по-голямо удобство за клиентите. Пекарната е обновена, намира се в близост до входа на магазина, а печивата са презентирани в Г-образни отворени регали с улеснен достъп за клиентите.
Сред нововъведенията за служителите са модерно обзаведени социални помещения, включително зала за обучения и срещи, удобни помещения за хранене и почивка. Те са в унисон със стратегическата инициатива „Работодателска марка“, стартирала преди няколко месеца и, която включва въвеждането на по-добри и здравословни условия на труд, развитие на служителите и други.
ФАКTИ ЗА ПЪРВИЯ МАГАЗИН LIDL ОТ
НОВО ПОКОЛЕНИЕ В БЪЛГАРИЯ
Дизайн и пространство
- Прегледност
- Уют
- Модерен дизайн
- Модерно социално помещение със зала за срещи и обучения
Интелигентна сграда
- Най-високо „Изключително“ ниво на международния BREEAM сертификат
- Система за управление на сградните инсталации
- Автоматично регулиране на температура, осветление и фасадни щори
- Датчик за свежестта на въздуха в помещенията
- Дистанционен мониторинг на консумираната енергия
Строителни материали
- Ефективна топлоизолация, по-висока от нормативните изисквания
- Дълготрайност
- Прозорци с оптимално топлопреминаване
Осветление
- Автоматична система за сградно управление
- Датчици за движение
- Енергоспестяващи LED осветителни тела /включително и на паркинга/
- Автоматично редуциране на осветлението в търговска зала след работно време с над 60%
Хладилна инсталация, отопление и вентилация
- Автоматизирани щори на хладилните витрини в търговската зала
- Безвреден хладилен агент
- Отопление през зимата чрез отпадната топлина от хладилното оборудване
- Темпериране на пресния въздушен поток чрез топлината/студа от излизащия отработен въздух
Благодарение на всички тези мерки този магазин използва с 30% по-малко енергия от стандартна такава сграда, при която биха били покрити само нормативно заложените в страната изисквания за енергийна ефективност.
Предстои монтирането на фотоволтаични панели на покрива на сградата и две станции за зареждане на електрически автомобили на паркинга.
Последвайте ни