Мегадалавера! Победителят за „Хемус“ гушнал поръчка за 9,3 км заради фенери
В конкурса участваха общо 11 фирми и консорциуми, но само два са допуснати до финалното класиране – ХВП „Ябланица“ДЗЗД и обединение „АМ Хемус Щрабаг ГБС 2016“ДЗЗД. Останалите 9 са дисквалифицирани по различни причини и благодарение на скандална методика, прилагана от ръководството на АПИ.
В конкурсната комисия влизаха доскорошният директор на агенцията Лазар Лазаров, който сдаде поста на 1 декември, неговият заместник и настоящ на АПИ Дончо Атанасов и друг от заместниците – Илиана Захариева, както и няколко експерти. Абсурдното в ситуацията е, че мнозинството от участниците са били буквално изхвърлени от надпреварата заради „липса на обосновка на ценовата оферта или липса на единични цени на артикулите“. Така заради липса на обосновка на цената на огнеупорните фенери са дисквалифицирани двама от състезателите – съответно предложили 16,02 лв. и 17,70 лв. за бройка от строителния аксесоар. Победителят -ХВП „Ябланица“ДЗЗД предложил 10 лева, а другият допуснат до финалното класиране консорциум - „АМ Хемус Щрабаг ГБС 2016“ ДЗЗД – 23,6 лева.
Мотиви какво точно липсва в обосновката на останалите, за да бъде отхвърлена – няма, или поне не се откриват в иначе публичните протоколи от работата на комисията. В тях впрочем не фигурира и обсъждане дали цената е реалистична или не. За справка най-ниската стойност, която може да се намери на пазара, е над 15 лева. И то не за професионални фенер. Абсурдите обаче далеч не спират дотук. При оценката на предложените стойности за „двойна врата“ комисията приема офертите за 35 лева и 90,44 лева, но отхвърля тези за 40 лева и 50,85 лева. Най-шокиращото обаче може да се открие при оценката на различните предложения по критерия - „почистване на строителната площадка“, пък е приета цена от 168,31 лева, отхвърлена е такава за 100 лева, а в крайна сметка победителят ще получи 3600 лева на декар - т.е. само за тази дейност ХВП „Ябланица“ ДЗЗД ще гушне над 1 млн. лева отгоре.
Тази меко казано странна методология, отваряща врати като порта в полето за корупционни схеми, е прилагана не само при въпросната поръчка.
а е въведена още при стартирането на работа на комисията в този състав на ръководството. За справка става въпрос за оценени по този начин проекти на стойност над 200 млн. лева.
Една от равносметките за проведените търгове е, че почти няма случай, в който до класиране да достигнат повече от две фирми, независимо дали са участвали 3 или 10 фирми. Има случай по търгове с евросредства, в които от 8 участници са отстранени 7. Разбира се, този, който печели търга, е предложил цена близка до предварително обявената от възложителя максимална такава. Което само подсказва, че методиката е направена, за да предизвести избора на изпълнителя.
Трима участници жалят конкурса
Трима от деветимата участници, дисквалифицирани по време на конкурса, са подали жалби към настоящия момент, обявиха от АПИ в отговор на запитване от вестника. Информацията е към 17 часа вчера, като подалите искове са ДЗЗД „Строители АМ „Хемус“, „Трейс груп холд“АД и „ПСТ Груп“ ЕАД. Далеч по-лаконични обаче бяха от агенцията на въпросите по каква причина е приета именно такава методология, по какъв начин е определена тежестта на отделните критерии и защо вместо компоненти като най-ниска цена тежест при процедурата имат субективни критерии. От агенцията прехвърлиха за отговори на тези въпроси към правилата, публикувани на сайта й, и заявиха, че победителят е бил класиран именно на база „най-ниска цена“ въз основа на най-голям брой точки. Уловката обаче е, че на оценяване подлежат само тези кандидати, които не са отстранени от участие в обществената поръчка, както подчертават от АПИ. Както вече стана ясно девет от тях са били дисквалифицирани „служебно“ заради субективни критерии.
Последвайте ни
Двете страни в света с най-чести и некачествени ремонти на пътища в света - Колумбия и България. Първата започна да влиза в правия ред след като е на път да излезе от гражданската война. Втората с тия темпове на разватие, можем да чакаме някой римлянин да се вдигне от гроба и да почне да павира.
Щом тази новина е пусната в Близ значи Шиши не е в далаверата и някой му е измъкнал поръчката срещу дебела комисионна на Боко Кратуната разбира се!
ЗАЩО НЕ ДОПУСКАТЕ КОМЕНТАРИ ПО ШИБАНИТЕ ПРОСТОТИИ НА ДИМИТЪР КЕВОРКЯНОВ ?
Субективно е мнението на автора. Затова и статията е анонимна.
мислите ,че тези от АПИ сами са взели решението ?!или сте тъпи или зомбирани !!нищо не се взема без нареждане от БОРИСОВ !! СЕДИ ДЪЛБОКО ЗАРИТ В СНЕЖНИТЕ ПРЕСПИ И МЕСТИ ПЕШКИТЕ !!ТОВА ГО ЗНАЕТЕ ,НО ВИ Е ШУБЕ ДА ГО НАПИШЕТЕ ,ЗАЩО БЕ ЖУРНАЛИСЧЕТА ?!
Следващото ведомство на ГЕРБ, което плаче за разследване.
ВСИЧКО Е ПОД ДИКТАТА НА ТИКВАТА !!НИЩО НИКОЙ НЕ РЕШАВА БЕЗ САНКЦЯ ОТ НЕГО !!ЩО СЕ ПРАВИТЕ НА УЛАВИ,ШУБЕ ЛИ ВИ Е ?!
Абсолютно същата история е със санирането, но там са замесени кметовете от ГЕРБ. Отстраняват се по измислени причини - същата "скандална методика", но прилагана по места. И търговете се печелят от фирми с високи цени, като потози начин се ощетяват гражданите - при по-ниски цени можеха да се санират поне още 10% жилища. Мога да посоча община Хасково, както и Димитровград и Кърджали.
Ришки проход го асфалтираха 2012година.От 2015 год. почнаха кръпките.Абсолютно некачествено преасфалтиране.Голяма правоъгълна кръпка до голяма правоъгълна кръпка и така до края!Многократно съм писал тук, какво трябваше да се направи преди асфалтирането.Преди "социализъма" пътят е бил чакълест.По социализма се полага асфалт и с годините-кръпки, понякога фрезоване и ново асфалтиране.Сега движението е коренно различно-камионите пътуват непрекъснато.Основа няма пътя.Трябваше да се изкопае на определена дълбочина и нова основа, трамбоване и т.н. (но нали няма пари, а и трябва бързо да се замажат очите на хората).Имаше възможност някои остри завоя да се изправят-нищо не се направи.Трябваше (където има възможност) да се разшири платното с още една лента.Преди десетина години това се обсъждаше в областна управа Шумен (трябваше да има разискване между Шуменска, Разградска и Бургаска страна).В тази насока-нищо не се получи.Третата лента е предпоставка за катастрофи (от големите бързаци), но спомага за по-нормално зимно почистване, за по-лесно преасфалтиране на някоя лента и т.н.Добре-това не стана, но поне да бяха асфалтирали извън страничната линия едно 50см.При това разминаване с тези камионивсичко е риск.Не може при мостовите съоръжения да има изляти бетонни бордюри на една педя от страничните линии.Мантинелите също не са сложени както трябва (трябва да са с наклон към земята и извити навън).Спирам, че роман мога да напиша.
Има ли участие в процедурата по конкурса общинската администрация - Ябланица? Пристрастията там в полза на "ХВП - Ябляница" ДЗЗД са явни и материално мотивирани. И кметът Иван Цаков, и служителят по търговете Цанко Марков отдавна точат зъби за своя пай и чакат точния момент да си го получат.
Община Ябланица няма нищо общо с магистралата.А този консорциум си е избрал това име защото са се договорили за съдружие само за този участък.Ябланица- Боаза.Това е от там където свършва магистралата до там където се правят дървените въглища.Фактически ще се заобиколи само Брестница и това е.След това магистралата ще ходи на север къде Плевен и т.н. Така ,че един ден като я направят няма да се ползва от пътуващите за Търново,Габрово,Севлиево,Г.Оряховица.За тях стария път ще е по - бърз.Освен това понеже ще стане скъпа, се предвижда да е с по остри завои и с по-ниска скорост на движение.И да следва терена за да няма много мостове или тунели.Така ,че пътя направен по времето на дядя ви Тодъра, и ремонтиран по заръка на американците, който е прав като конец ще се окаже по -добър и по бърз за по горе споменатите населени места.У нас всичко е пара под масата и пунта мара.Колегата по горе го е казал за Рижкия.Абсолютно същото важи за 99% от строителните обекти на държавата.Просто не се мисли за качеството и за перспективата.
Забравих да добавя,че от този печеливш в случая консорциум: Хидрострой“АД, „Водстрой 98“АД и „Пътстрой Бургас“ ЕООД, втората е близка до правилния човек - КОЙ.
И качеството ще е като на любимата Му магистрала Люлин - ,дупки,вълни и вечно затворени тунели.САМО ГОСПОД ЩЕ ГИ СЪДИ и ДАНО СМЕ ЖИВИ ДА ВИДИМ.