Търговците, които използват собствени, наети електронни магазини или публично достъпни онлайн платформи за продажби са длъжни да подадат информация за това пред НАП до 29 март, посочиха от приходната агенция.

Електронната услуга работи от 28.12.2018 г. като до момента вече са декларирани 10 електронни магазина. Ако пък предстои да пускате подобна платформа, трябва да изпратите данни за него преди започване на дейността.

Изискването важи за физически и юридически лица, които извършват продажби по интернет по занятие, т.е. не засяга гражданите, които инцидентно са продали свои лични вещи, допълват данъчните.

В същото време във форумите не липсват оплаквания от потребители, които след продажба на например своя техника са били поканени да внесат данъци.

Един от начините за ловене на предполагаеми нарушители е връзката на НАП със системите на куриерските фирми, като така се следят транзакциите.
.