Акционерите на итало-американския автомобилен концерн  FCA /“ФИАТ-Крайслер“/ и на френския PSA /“Пежо-Ситроен“/ одобриха днес с „он-лайн“ гласуване обединяването на двете компании, съобщава "Монитор".

Отрочето – гигант на този истински брак по сметка ще се казва „Стелантис“ – име, произхождащо от латинския глагол „stello“, който означава да огрея със звездна светлина.  Президент на групировката ще бъде Джон Елкан – шеф на фамилния финансов холдинг на ФИАТ „Exor“, а управител – досегашният изпълнителен директор на „Пежо-Ситроен“ Карлос Таварес.

Според икономическите анализатори на италинските медии „Стелантис“ ще бъде четвъртата автомобилна компания в света с 40 млрд. евро капитал и с големи пазарни възможности на всички континенти. Където ще продава и обслужва поне 15 емблематични марки коли – „Джип“, „Алфа Ромео“, „Мазерати“, „ФИАТ“, „Пежо“, „Ситроен“,  „Опел“, „Додж“, „Рам“, „Дс“ и други.  

Ръководството на новата групировка предвижда в заводите й да бъдат произвеждани 8,7 милиона автомобила годишно, които ще бъдат дело на 400 хил. работници и служители, като очакваният оборот за 12 месеца е 180 млрд. евро.

Ако се вярва на информациите от виртуалното днешно събрание на акционерите, те са одобрили също така план за съсредоточаването на усилията на групировката в разработването на евтини и ефикасни електрически автомобили, както и за използването на природосъобразни двигатели, отговарящи на стандарта „Евро 7“.

Преговорите за индустриалното и финансово обединение на FCA и PSA продължиха 2 години и пред него „зелен семафор“ пална на миналия 21 декември с нарочно решение Европейската комисия.

Според носещата се из бизнес-средите в Италия мълва, шефовете на „Стелантис“ вече обмисляли тясно сътрудничество с японския колос „Тойота“ в различни производствени сектори. „Диалог“, който за мнозина коментатори също можел да доведе до сливане и съответно до създаването на най-голямата автомобилна компания на планетата.