Липса на качествени терени и инфраструктура, индустриални зони, които липсват. Затова нямахме голям международен инвеститор. Извървяхме редица стъпки. Заслуги имат абсолютно всички структури: от ниво президент, премиер.

Ниво министри, заместник-министри. Говорим за дългосрочно усилие, което са материализира сега. Предимствата на Индустриална зона “Доброславци” са: визия, размер, локация, секторна специализация.

Тази съвкупност от фактори е търсена от самите инвеститори. Бяхме в активен диалог с международни агенции. Ние следваме движението на капиталите. Това коментира в интервю за "Лице в лице" служебният министър на иновациите и растежа Александър Пулев. 

"Такова усилие в условия на редовен кабинет беше почти невъзможно да се случи. Тази локация беше много апетитна. Имаше пълен синхрон на всички структури", добави той. 

"Въпрос на минимално време е да привлечем голям международен инвеститор. За последните 8-9 месеца съм провел разговори с дузина инвеститори. Всяка седмица, с активното съдействие на БАИ, говорим с различни приоритетни инвеститори.

Фокусът на тази индустриална зона неслучайно е насочен точно към автомобилния сегмент. Имаме три приоритетни международни стратегически инвеститора в много напреднал етап на преговори. Въпрос на минимално време е да привлечем поне един от тях. Това са проекти от милиард и половина до 3 милиарда евро", добави още Пулев. 

"Имали сме дискусии по тази тема преди повече от 5 години, когато беше сагата за потенциален завод на “Фолксваген”. Нямаше такова готово място, в което държавата предварително да е подготвила и изградила и инвеститорът да може буквално да дойде, да го пипне и да види, че може да реализира инвестицията си в кратки срокове.

По-добре това да се случи сега, отколкото да загубим още 5 или 10 години. Най-истинското развитие на автомобилната индустрия тепърва предстои. В България имаше неувереност в институциите, че тази индустрия може да се развива в България. Фактите показват и доказват, че всъщност това е най-бързо развилото се нещо в България през последните години.

Автомобилната индустрия като дял от БВП е съизмерима с туризма, който е традиционен", коментира от своя страна Любомир Станиславов, изпълнителен директор на „Аутомотив Клъстер България“.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук