„Параходство БМФ“ получи втория си 45 500-тонен кораб
Плавателният съд е произведен в Китай за българската компания
Ванг Сиаоийнг, зам.-генерален директор в направление „Кредитиране“ на EXIM BANK OF CHINA, даде на новопостроения плавателен съд името „Миджур“ и му пожела успешно плаване, пише economic.bg.
Тържеството в китайската корабостроителница е едно от важните начинания, с които Китай и България отбелязват 70-та годишнина от установяването на дипломатическите отношения между двете държави.
Сред официалните лица на събитието бяха зам.-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Велик Занчев, извънредният и пълномощен посланик на Република България в Китайската народна република, председателят на Надзорния съвет на българската компания Кирил Домусчиев и брат му Георги Домусчиев, член на Надзорния съвет, както и к.д.п. Александър Калчев, изпълнителен директор на „Параходство БМФ“ АД.
Първи капитан на кораба е к.д.п. Мариян Йотов, а първи главен механик – инж. Цветан Цанов.
„Миджур“ е вторият след „Плана“ плавателен съд от проекта Bluetech 45. Третият кораб от серията ще носи името „Бузлуджа“. Той бе заложен на 29 юли 2019 г. – буквално ден преди вдигането на флага на „Плана“ в същата китайска корабостроителница, и спуснат на вода на 23 септември 2019 г.
„Параходство БМФ“ АД ще попълни флота си с общо шест кораба от проекта Bluetech 45, като при всички ще бъде спазена традицията бълкерите да носят имената на български планини и планински върхове.
„Миджур“ е трети кораб с това име в историята на компанията. Първият беше с товароподемност 15 270 т и е построен в Белгия през 1957 г. Той е в експлоатация до 1980 г. Вторият е с товароподемност 21 547 т и е построен във Варна през 1992 г. Любопитното е, че и вторият „Миджур“ е от серия с челен кораб „Плана“. В експлоатация е до 2016 г.
Последвайте ни