В Министерството на регионалното развитие и благоустройството в присъствието на министър Николай Нанков бе подписан договорът за проектиране, изграждане и въвеждане на електронна система за събиране на таксите за ползване на републиканската пътна мрежа.

Тя ще бъде на база изминато разстояние за превозни средства с обща технически допустима максимална маса над 3,5 т (тол) и на база време за леките автомобили с обща технически допустима максимална маса до 3,5 т (електронна винетка). Договорът бе подписан от председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов и от Михаел Вебер, представляващ изпълнителя КОНСОРЦИУМ „КАПШ ТРАФИК СОЛЮШЪНС“.

На церемонията присъстваха членовете на УС на АПИ инж. Веселин Давидов и инж. Светослав Глосов и Андре Лаукс, главен оперативен директор на „КАПШ ТРАФИККОМ“. Стойността на договора за изграждане на електронната система за събиране на таксите за ползване на републиканската пътна мрежа е 149 997 000 лв. без ДДС. Срокът за изпълнение е 19 месеца. Изграждането на тол системата ще бъде за сметка на изпълнителя. След успешното й внедряване инвестицията ще се възвърне със събраните приходи. Министър Нанков благодари на всички, които са положили усилия днес този договор да стане факт. Всеки ден е важен за българските граждани, защото се губят ресурси, а те са нужни за подобряване на качеството на републиканските пътища, обясни той. „За 2017 година има рекордни постъпления от винетни такси. С 25 млн. лв. повече от 2016 година. Това доказва, че българските граждани пътуват повече и се увеличава също така международният трафик“. "Нашето „злато“ е геостратегическото ни положение“, напомни Нанков.

„С ТОЛ таксите приходите в АПИ ще стигнат един милиард лева. Няма да се покриват всички нужди, но в по-голямата си част ще бъде удовлетворен пътният сектор“, каза министърът. „ТОЛ системата е свързана и с повишаването на сигурността по пътищата ни. И АМ „Хемус“, и Русе – Велико Търново, Видин – Ботевград ще се строят с бюджетни средства. С ТОЛ системата ще бъде и по-гъвкава държавата при регулиране на трафика на тежкотоварните автомобили“, информира още Нанков и поясни, че вместо да се спират ТИР-овете в определени дни и часове, ще има по-високи такси в пиковете часови зони и превозвачите сами ще решават как да процедират. „С въвеждането на електронните винетки цените няма да бъдат повишавани“, съобщи още министър Нанков.

Инж. Дончо Атанасов заяви от своя страна, че изграждането на ТОЛ система е част от модернизацията на България. „Предстои ни решаване на много тежки задачи. ТОЛ системата за първи път се въвежда в страната ни, а това изисква обучение на кадри“, заяви той и обеща в добър диалог да се решават всички проблеми, които изникват.