Нереални намаления и фалшиви промоции са сред триковете на търговците по време на коледните и новогодишни празници. Това каза председателят на КЗП Димитър Маргаритов, съобщава Радио „Фокус“ . Той призова потребителите да са внимателни, за да не бъдат заблудени.

„Когато има шумни рекламни кампании, особено от страна на по-големите вериги, за стоки, свързани със самите празници и на промоционални цени, в последствие се оказва, че в търговския обект няма наличност на тези стоки. Вие вече, бидейки там, разбира се си купувате нещо друго, което не е чак толкова изгодно. Това безспорно е нелоялна търговска практика. Можем да добавим към това и някои практики, които се срещат по-скоро в онлайн пазаруването, особено когато трябва да получите нещо в точно определен момент. Най-неприятното е то да не ви бъде доставено навреме. Ако това все пак се случи, нека да знаем, че имаме право да се откажем от тази покупка“, уточни Димитър Маргаритов.

Председателят на КЗП допълни, че подобни случаи обаче не са тенденция и че получените жалби в комисията за тази година са само 30. Той все пак призова потребителите да сигнализират при злоупотреби.