В гласувания държавен бюджет няма предвидени средства за разплащане със строителите за вече извършени качествено и в срок дейности по прекратените по взаимно съгласие договори за текущ ремонт и поддържа на републиканските пътища, пише Труд бг.

За това алармираха от Българска браншова камара “Пътища”. Въпреки, че компаниите подписаха споразумения за разсрочване на дълга от страна на държавата към фирмите, към момента не са направени постъпки за започване на този процес, обясняват от сектора.

Липсва възможността фирмите да ползват и други финансови инструменти, като факторинг и цесии на задълженията, обясняват от камарата.

“УС на ББК “Пътища” адмирира обявените планове на министъра на регионалното развитие и благоустройството г-н Гроздан Караджов за ремонт на над 3000 км от пътната мрежа на Република България.

Същевременно обявените планове не кореспондират с действията на възложителите, а именно неспазването на поетите ангажименти за вече извършени дейности”, се казва в писмо до медиите на камарата.

Докато начело на регионалното ведомство бе Виолета Комитова от пътния сектор неколкократно протестираха и искаха да им бъдат разплатени дължимите общо над 1 млрд. лв., които са важни за оцеляването им в момент на криза, за да могат от своя страна да преведат пари на своите доставчици, партньори и служители.

Заради нехайството на държавата, която прекрати разплащанията още през пролетта на 2021 г., компаниите има вероятност да освободят работници и фирми да фалират, обясниха тогава на Комитова от сектора. В резултат се подписаха анекси.

Въпреки споразуменията за поетапно изплащане на дължимите им суми, близо година държавата все още не се разплаща с компаниите.

Строителният министър Гроздан Караджов назначи проверка по изпълнението и като един от първите си приоритети посочи, че ще се разплати с фирмите до юни, когато е и крайният срок според подписаните от тях анекси.