Ръст в жилищното кредитиране от 58% на годишна база отчете Пощенска банка
Банката отговаря на повишеното търсене с „Дни на жилищното кредитиране"
Анализите на банката сочат, че от началото на годината интересът към жилищното кредитиране нараства благодарение позитивните икономически показатели като ръст на БВП, ръст на средната работна заплата, спад на безработицата. През 2017 г. се отчита и по-активно строителство на жилищни площи. По данни на Националния статистически институт за второто тримесечие на 2017 г., в сравнение с второто тримесечие на 2016 г., издадените разрешителни за строеж на нови жилищни сгради са се увеличили с 35.4%. Започнатите нови жилищни сгради се увеличават с 53%. Продажните цени на имотите също се покачват в големите градове. Агенциите за недвижими имоти отчитат, че средната пазарна цена в София вече надхвърля 1 000 евро за квадратен метър. От друга страна, условията за жилищно финансиране стават все по-изгодни. По данни на БНБ за август 2017 г. средният лихвен процент по новите жилищни кредити в лева се понижава с 0.95 процентни пункта спрямо август 2016 г. и достига до 3.90%. Рекордно ниските лихви и благоприятните икономически показатели оказват положителен ефект върху търсенето на жилищни кредити.
Експертите на Пощенска банка наблюдават нова тенденция през 2017 г. − завишен интерес към кредитирането за покупка на къщи, което е с 48% повече от същия период на 2016 г. С 26% нараства търсенето на кредити за покупка на апартаменти в тухлени сгради, докато при панелната конструкция търсенето остава без значителна промяна. Не се наблюдава изменение в средния срок на искания кредит, който е 22 години. За сметка на това, средният размер на кредита се увеличава с 14% и към септември 2017 г. достига 51 000 евро. По-голямата търсена сума за финансиране се дължи най-вече на нарастващите продажни цени на имотите през 2017 г. При кандидатстване за кредит се запазва водещият дял на мъжете, които са 63% спрямо 37% жени. По отношение на възрастта на кандидатстващите има незначителна разлика между мъжете, които са средно на 38 г., и жените − средно на 40 г. Това съотношение се е запазило без промяна спрямо 2016 г.
Очакванията на специалистите на банката са положителната тенденция да продължи и през следващите месеци и търсенето на финансиране дори да нараства. За да отговори на повишения интерес, Пощенска банка стартира специална инициатива „Дни на жилищното кредитиране”, която се провежда в рамките на месец октомври. Само при кандидатстване през октомври клиентите могат се възползват от отлични условия за финансиране с оферти за променлива лихва, започваща от 3.45% в лева и евро и без първоначални такси. Освен това банката предлага и други предимства към кредита − възможност за допълнителни отстъпки, парични бонуси чрез иновативната сметка за заплата „Супер сметк@” и др. Стартът на кампанията е съобразен с нагласите на потребителите, които регистрират пик в търсенето си на жилищни кредити именно в последното тримесечие на годината.
„Тази нова инициатива следва стратегията ни да поставяме клиентите в центъра на бизнеса. Следим внимателно техните потребности и очаквания и на тази база правим значителни инвестиции в иновативни продукти и услуги, в нови канали за продажба, както и в развитие на дигиталното банкиране. Нашата цел е да сме най-динамичната банка и да се развиваме заедно със своите клиенти, за да можем във всеки етап от живота им да предложим подходящото финансово решение“, коментира Румен Радушев, началник управление „Индивидуално банкиране и алтернативни канали“ в Пощенска банка.
„Дни на жилищното кредитиране” се провежда в цялата клонова мрежа на банката, както и във всичките 24 специализирани „Центрове за жилищно кредитиране“ в София и страната. В тези центрове клиентите могат да получат коректна и изчерпателна информация за всеки етап от процеса по получаване на жилищен кредит − от кандидатстването, попълването на документи, работата с брокери, оценители, нотариуси, до усвояването на кредита. Експертите в жилищното кредитиране са на разположение да изготвят оферта, включваща най-подходящото за индивидуалния клиент решение, както и да го консултират как може да получи оптималните предимства към своя жилищен кредит. За хората с динамично ежедневие в големите градове банката осигурява и консултация чрез „Мобилни банкови експерти”, които могат да посетят клиентите в удобно за тях място и да им съдействат с кандидатстването за кредит.
Последвайте ни