Луис фон Ан, изпълнителният директор на Duolingo, знае отлично как да се справи с мързеливите работници, пише Business Insider.

Създателят на приложението за научаване на нови езици, което е оценено на 700 млн. долара, наскоро разкри стратегията си в интервю за Financial Times, която прилага за не особено ангажираните служители.

“Можеш да направиш и най-мързеливия в най-отдадения човек, ако го накараш най-искрено да вярва, че компанията и вие, като лидер, смятате, че това, което прави, е важно – коментира Фон Ан. – Невероятно е колко мотивиращо е да седнеш до някого и да му кажеш – „Това, което вършиш, е наистина важно“. Използвам тази техника често.“

Неговият подход е подкрепен от изследване от 2016 г., направено от LinkedIn и Imperative. То проучва 26 151 потребители на професионалната социална мрежа от цял свят, за да открие колко от тях „оптимизират своята работа по такъв начин, че да я нагодят към нещата, които са важни за тях“. Проучването открива, че 73 процента от служителите, които се ръководят от някаква цел, са доволни от работата си. Тези, които нямат към какво да се стремят (64%), не са.

Фон Ан заяви също така, че търси целенасочени хора – такива, които се ръководят от цели. Той не вярва, че големите заплати ще привлекат топ кандидатите към Duolingo. „Ако е необходимо да им се плати, за да работят за теб, не мисля, че те ще се отдадат изцяло – казва той. – Предпочитаме мисионери пред наемници.“