Шест пъти повече клиенти са открили разплащателна сметка дигитално през 2020 г. спрямо година по-рано, отчита Райфайзенбанк. От началото на тази година над 2 хиляди потребители са заявили и открили сметка изцяло по електронен път.

"Стремим се с нашите дигитални продукти и услуги да внасяме все повече лекота в ежедневието на клиентите ни и затова не е изненада, че все повече хора ги използват.

В няколко лесни стъпки вече може електронно да се открие сметка и карта, да се заяви и усвои кредит, да се плаща с телефон. Щастливи сме, че можем да използваме иновациите, за да улесняваме хората и да им спестяваме време и усилия, които да насочат към важните неща в живота, особено около празничните дни, а и в необичайните условия, в които ни се наложи да живеем“, казва Мариела Атанасова, директор Индивидуално банкиране.

Най-често откриват сметки по дигитален път хора, заети в сферите счетоводство, образование и предприемачество. Съотношението по полове е почти еднакво (55% жени и 45% мъже), като най-активни са във възрастовата група 25-44 г. (над половината от потребителите). Най-възрастният клиент с електронно открита сметка е на 79 г., а най-младият – на 18 г. и един ден. Над 70% от дигитално откритите сметки са първи за клиентите.

Нова сметка може да се заяви от сайта на банката и от мобилното приложение RaiMobile. Заради изключително улеснения процес, почти 90% от електронно откритите сметки са заявени през мобилно устройство.