В най-кратки срокове трябва да бъде разработен екшън план за подготовката на зимния сезон, в който да се предвидят мерки за подпомагане на бизнеса, как да бъдат привлечени туристи и да им бъде гарантирана безопасна среда, каза днес в комплекс "Златни пясъци" край Варна министърът на туризма Марияна Николова, която проведе срещи с представители на бранша и с Националния борд по туризъм, пише Монитор.

С разработването на плана ще бъдат ангажирани и членовете на бъдещия Консултативен съвет към министъра на туризма, който трябва да бъде сформиран до началото на септември.

Николова уточни, че в него ще влязат представители на различните сегменти от бранша. Те ще имат ангажимент и към разработването на рекламната стратегия за България като туристическа дестинация.

Анализите сочат, че заради пандемията пътуващите вече ще търсят продукти, при които се избягва голямо струпване на хора, обясни Николова. По думите й това налага да се рекламират активно възможностите за СПА, балнео, планински, еко, винено-кулинарен и други видове туризъм у нас.

Министърът посочи още, че браншът задължително трябва да почне да ползва максимално възможностите на дигиталните технологии и в частност на социалните мрежи.

След средата на август се очаква у нас да се завърнат руските туристи, допълни Николова. Тя уточни, че предстои да се обмисли дали е възможен вариант визите за тези гости да се издават на границата, както е в други страни.

Освен това ще се работи по реализацията на идеята страната ни да има търговски аташета в ключови туристически дестинации, каза още министърът.

Николова посочи, че по Северното Черноморие това лято са отворили едва 20 на сто от хотелите, но има шанс картината през август да се подобри.

По думите й от началото на пандемията българите са отменили общо около 1 милион пътувания в чужбина.

За бизнеса ще бъде от сериозна полза, ако обявяването на заразените с Ковид-19 става не като абсолютна цифра, а като процент на база направените тестове, допълни Георги Щерев, председател на Съюза на хотелиерите в Златни пясъци.

По думите му в момента големите цифри стряскат особено румънските туристи, които не вземат предвид, че като процент всъщност заразените са много малко и освен това на част от пациентите се правят тестове за втори или за трети път.

Изпълнителният директор на Националния борд по туризъм Полина Карастоянова допълни, че е необходимо да бъде разработен Национален маркетингов план, който да е с валидност следващите 3 до 5 години.

По думите й, за да има успех такъв документ, той трябва да бъде направен от международни експерти. Карастоянова каза още, че през следващите години браншът ще се стабилизира, само ако се акцентира върху качеството в сектора - на предлаганите продукти, в комуникацията и в управлението.